در حال بارگذاری
امام جمعه بجنورد:

پروژه‌های نیمه‌تمام سریعتر تکمیل شوند

شماره خبر : 1839 - https://asreatrak.ir/short/4z3Yd

امام جمعه بجنورد گفت: بعضی از پروژه‌ها بخاطر شهادت شهید رئیسی چندین ماه است به تاخیر افتاده است که این‌ها سریع باید راه بیفتد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک»، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در محل مصلی امام خمینی (ره) بجنورد با تاکید براینکه دولتمردان کارها را شروع کنند،  گفت:  این احساس به برخی از افراد گاهی دست می‌دهد که هنوز دولتمردان، فکر و تامل می‌کنند چه برنامه‌ریزی داشته باشند اما قاعدتا کسی که رئیس جمهور یا وزیر می‌شود باید همه آمادگی‌ها را از قبل داشته باشد و با قدرت کامل مباحث را جلو ببرد.

 

وی افزود: انتظار ما از دولت همین است که با قدرت کار را پیش ببرند سفرهای استانی آغاز و پیگیری پروژه ها انجام شود.

 

وی تاکید کرد: بعضی از پروژه‌ها بخاطر شهادت شهید رئیسی چندین ماه است به تاخیر افتاده است که این‌ها سریع باید راه بیفتد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهارداشت:  در استان از همه مسئولین استانی و شهرستانی تقاضا داریم با قدرت کارها را پیش ببرند قطعا اگر خودشان در مسئولیت ماندند چه بهتر، اگر هم جابجایی صورت گرفت و فرد دیگری آمد او ادامه کار او را انجام خواهد داد.

 

وی گفت:  در هر دولتی جابجایی‌های کم و بیش وجود دارد ولی نگاه نکنید که شاید این جابه‌جایی فردا برای شما هم رخ دهد تا فردا که هستیم، کار را تعطیل نکنیم پیگیری کارها را ادامه بدهیم کار مردم را نگذاریم زمین بماند.

 

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جان، مال و ناموس مومن، محترم است و برای حفاظت و حراست آن، خداوند ، در مردان، خصیصه « غیرت» و در زنان،«حیاء» را قرار داده است. 

 

وی اشاره به اینکه طبق بیان پیامبر اعظم (ص) غیرت و ایمان، دو خصلت مومن هستند، افزود: اگر غیرت در کسی از بین برود بخشی از ایمانش هم از بین خواهد رفت. 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: در کنار غیرت در این موضوع، غیرتمندی درباره دین خدا و خاک و میهن و ... هم داریم.

 

نوری اظهارداشت: حیا و‌عفت، امری فطری و ذاتی در بانوان است که در سه موضوع پوشش، گفتار و رفتار، دیده می‌شود. 

 

وی با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت مهدی موعود(عج) گفت: وظیفه ما یاری آن حضرت است تا کل بشر به سعادت برسند. 

 

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه برای ظهور امام زمان(عج) باید بستر ظهور این امام بزرگوار فراهم شود، گفت: یکی از بسترهای ظهور ولایت مداری است.

 

نوری انتظار ظهور را یکی از بزرگترین جهادها در راه خداوند برشمرد و تاکید کرد: انتظار ظهور به معنای توقف نیست بلکه باید بستر حکمرانی این امام بزرگوار ایجاد شود و اگر این امر محقق نشود مدت زمان غیبت طولانی تر خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: آن‌هایی که می‌خواهند بستر ظهور زمان (عج) را فراهم کنند باید ولایت‌مدار باشند.

 

خطیب نماز جمعه بجنورد افزود: مقام معظم رهبری جانشین امام زمان (عج) است بنابراین باید گوش به فرمان رهنمود و ارشادات ایشان باشیم و به آن‌ها عمل کنیم و اگر چنین باشد بستر حکمرانی امام دوازدهم را ایجاد کرده‌ایم. 

امام جمعه بجنورد در پایان سخنان خود به موضوع سگ‌گردانی و سگ‌های ولگرد اشاره کرد و خواستار برخورد قانونی با این آسیب اجتماعی شد.

انتهای خبر/گ

0 نظر

ارسال نظرات