در حال بارگذاری
مدیرکل بیمه سلامت استان خبر داد:

پرداخت ۵ میلیارد تومان به زوج‌های نابارور خراسان‌شمالی

شماره خبر : 1325 - https://asreatrak.ir/short/VJqXv

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: از ابتدای طرح جوانی جمعیت در راستای خدمات درمان ناباروری مبلغ ۵ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان توسط بیمه سلامت به زوجین نابارور استان پرداخت شده است.

 مهرداد سفیدگران در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» گفت: باتوجه‌به ابلاغ قانونی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مهم‌ترین موضوع در ماده ۴۳ این قانون پوشش بیمه‌ای خدمات درمانی ناباروری بوده که از زمان آغاز این طرح با جدید در حال پیگیری و اجرایی‌شدن است.

 وی ادامه داد: همچنین در ماده ۴۴ طرح حمایت از خانواده از مادران باردار، کودکان زیر پنج سال و مادران شیرده که تحت پوشش بیمه سلامت هستند، از خدمات درمانی این سازمان برخوردار می‌شوند.

 مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با تأکید بر این موضوع که خانواده‌هایی که درگیر درمان ناباروری هستند هیچ نگرانی از هزینه‌های درمانی نداشته باشند، گفت: نکته قابل‌توجه این است که در گام نخست زوجین باید تحت پوشش بیمه سلامت باشند و از این طریق درمانشان را دنبال کنند.

 سفیدگران دررابطه‌با نشان‌دار شدن زوجین نابارور توضیح داد: زوجین نابارور از طریق پزشک معالج و یا ارائه خدمت توسط بیمار به بیمه سلامت در سامانه خدمتی نشان‌دار می‌شوند و می‌توانند خدمات را بر اساس روندی که موجود است دریافت کنند.

 وی با اشاره به اینکه از ابتدای آغاز طرح حمایت بیمه‌ای از زوجین نابارور در استان خراسان شمالی ۴ هزار و ۷۱۱ مورد زوج نابارور در سیستم بیمه‌ای استان نشان‌دار شده‌اند، گفت: براین‌اساس طی سال ۱۴۰۱ تعداد یک هزار و ۸۲۱ زوج، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲ هزار و ۱۹۲ زوج و سه‌ماهه امسال ۶۹۸ زوج برای دریافت خدمات ناباروری نشان‌دار شدند.

 مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی ابراز داشت: ارائه خدمات ناباروری به‌صورت تخصصی و معمولی شامل ۲۸ قلم تجهیز پزشکی، ۵۶ خدمت آزمایشگاهی، ۶۳ قلم دارو، ۲۰ خدمت جراحی، هفت خدمت تصویربرداری، ۲۸ خدمت پزشکی، چهار خدمت فوق‌تخصص شامل لقاح داخل رحم، لقاح مصنوعی، میکرواینجکشن و انتقال جنین فریز شده خدمات فوق‌تخصصی هستند که با تخفیفات بیمه سلامت برای زوجین قابل‌دسترسی است.

 سفیدگران یادآور شد: این در حالی است که خدمات درمان ناباروری مورد تعهد هیچ بیمه‌ای نبوده و اکنون در استان خراسان شمالی خدمات درمان ناباروری در سطح سه در بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد در حال انجام است و مردم نسبت به استقبال از این قضیه اقبال پیدا کرده‌اند که این مورد در داخل استان پیگیری کنند.

 این مسئول با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته موسسه‌های طرف قرارداد بیمه سلامت محدود بوده‌اند، گفت: این در حالی است که در حال حاضر ۱۴۴ مرکز ناباروری در کشور با بیمه سلامت قرارداد دارند که بیمه‌شدگان با دریافت خدمات مشمول پوشش بیمه‌ای نیز می‌شوند و افرادی که شرایط قرارداد نداشته باشند با ارائه مدارک پزشکی و روند درمان مبلغی را به‌عنوان خسارت متفرقه دریافت می‌کند.

 مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با تأکید بر این موضوع که در راستای اجرایی‌شدن طرح جوانی جمعیت و خانواده ۷۰ درصد تعرفه بخش خصوصی و ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی توسط بیمه پرداخت می‌شود، گفت: از ابتدای طرح جوانی جمعیت در راستای خدمات درمان ناباروری مبلغ ۵ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان توسط بیمه سلامت پرداخت شده است.

 وی با اشاره به این موضوع که در بهترین شرایط پزشکی و درمانی ۲۰ تا ۳۰ درصد درمان ناباروری موفقیت‌آمیز خواهد بود، افزود: براین‌اساس ارائه خدمات بیمه‌ای درمان ناباروری در طول سال به‌صورت نامحدود ارائه می‌شود و زوجین نابارور از این بابت نگرانی نداشته باشند.

 

 مصاحبه: آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات