در حال بارگذاری
امام جمعه شیروان:

هیئت‌ها باید موضع به حق داشته باشند

شماره خبر : 929 - https://asreatrak.ir/short/VbPw7

امام جمعه شهرستان شیروان گفت: هیئت‌ها باید موضع حق داشته باشند و مردم با حضور در آنجا آگاه شوند وبا ورود به جامعه درمقابل هرگونه فساد و ظلم ایستادگی کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، حسین تکمیلی امام جمعه شهر ستان شیروان در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان آقا امام حسین (ع) اظهار  داشت : یکی از مهم ترین ویژگی های مومن قلب او به ایمان و عاری از هرگونه پلیدی و گناه است.

امام جمعه شیروان به نقل از روایتی از امام حسین(ع) گفت: شیعیان کسانی هستند که دلهای آنها از هر مکر و نیرنگی پاک است زیرا گناه نه تنها قلب انسان را نابود می‌کند بلکه زندگانی شخص را نیز تحت الشعاع قرار می‌دهد.

رئیس شورای زکات شه ستان شیروان گفت: ایام محرم، ایام حزن و اندون شیعیان و آزادگان در هر نقطه از جهان است لذا صحرای کربلا، صحنه‌ی رویایی حق و باطل است و به نوعی خود دانشگاهی از معرفت است.

وی ادامه داد: کربلا واقعه‌ای ماندنی در تاریخ است و هرروز ثمرات آن بیشتر خواهد شد لذا امام حسین(ع) فرموده است که من برای خوشگذرانی و دلخوشی قیام نکرده‌ام بلکه قیام کرده‌ام تا دین رسول خدا زنده بمان  و آن را حفظ کنم.

حسین تکمیلی گفت: یکی از وجوه تقوای آدمی رعایت امور واجبات و ترک محرمات در حیطه زندگی شخصی اوست و رابطه‌ی او با خدای خویش است و وجوه دیگر آن رعایت حدود الهی در جامعه است یعنی مدیران و مسئولین نسبت به فرائض و ترک محرمات تلاش کنند.

تکمیلی به نقل از روایتی از امام حسین (ع) گفت: امکان ندارد مومنی را در نظر داشت گخ گناهی ببیند و سکوت کند، انسان کامل مسیر حق را بشناسد ، در آن مسیر قرار گرفته و تلاش خود را به نحو احسن به عمل آورد.

حسین تکمیلی گفت: هیچ وقت با گناه انسان به مقام و منسبی نخواهد رسید زیرا هرچه تلاش کند که با گناه آن کار صورت بگیرد، آن کار از او دورتر خواهد شد.

خطیب نمازجمعه شیروان گفت: امربه معروف و نخی از منکر ویژگی اصلی قیام امام حسین(ع) است و قیام، حرکت و شهادت ایشان سیاسی بود.

حسین تکمیلی در خصوص هیات‌های مذهبی گفت: هیات ها باید موضع حق داشته باشد و افراد با ورود به هیات ها شاداب و آگاه شوند و با ورود به جامعه در برابر فساد ها سکوت نکنند.

حسین تکمیلی در بیانی از مقام معظم رهبری در خصوص وظیفه رئیس جمهور منتخب ایران گفت: ایشان دو وظیفه مهم دارند که اولین آن ایجاد امید و اعتماد در مردم و دومین آن اینست که یک دهه عقب افتادگی ایران در زمینه اقتصادی را با تلاش و همت خود جبران کند و آیت الله رئیسی را الگوی خود قرار دهند.


امام جمعه شهرستان شیروان‌ در خصوص پرداخت مالیات و زکات گفت: یکی از اهداف مالیات کاهش طبقاتی و کمک به پیشرفت کشور است و با نپرداختن آن مسیر پیشرفت کشور را دچار اختلال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: فصلی که در آن قرار داریم زمان پرداختن زکات است و کشاورزان عزیز سعی بر پرداخت آن داشته باشند.

خطیب نماز جمعه شهرستان شیروان در پایان خاطر نشان کرد: از همه مسئولین اجرایی و نظارتی در انتخاب تشکر کردند و همچنین از همه مبلغینی که در این ایام مسجدی را خالی نگذاشتند و همه‌ی مسئولین را به پرهیز از حواشی و انجام وظایف خود با قوت توصیه کردند.

انتهای خبر/ سیده معصومه علوی

0 نظر

ارسال نظرات