در حال بارگذاری
در کوشکی ترکمن اجرایی شد؛

همدلی زنان شیعه و سنی پای ارادت پیامبر

شماره خبر : 1684 - https://asreatrak.ir/short/4Aqrp

زنان شیعه و اهل‌تسنن روستای کوشکی ترکمن دل در گرو ارادت به رسول مهربانی‌ها و فرزندان مطهرش دادند و پای دیگ نذری عزاداری ایام حزن پایان ماه صفر را سوگواری کردند.

به گزارش «عصر اترک» به نقل از روابط‌عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری ساجد خراسان شمالی؛ زهرا زرین فر از مناطق تلفیقی با تسلیت ایام عزاداری پایان ماه صفر، گفت: به همت مناسبت و طبق رسمی هرساله زنان روستایی گرد هم می‌آیند و آش نذری برای اهالی طبخ می‌کنند. 

وی اضافه کرد: این آش نذری با همدلی ارادتمندان و بانوان یکدل شیعه و سنی روستا و اهالی مسجد طبخ و بین عزاداران و خانواده‌ها توزیع شد و در این باره تمام سعی ما تمسک و توسل به رسول مهربانی، حضرت محمد مصطفی (ص) تقویت نقاط مشترک فرهنگی و ابراز ارادت به امام مهربانی‌ها است. 

 

همدلی زنان شیعه و سنی پای ارادت پیامبر
همدلی زنان شیعه و سنی پای ارادت پیامبر
همدلی زنان شیعه و سنی پای ارادت پیامبر

 

مدیر کانون فرهنگی هنری عاشقان ولایت روستای کوشکی ترکمن همچنین به دیگر برنامه‌های این کانون با همراهی اهالی مسجد ویژه ایام عزاداری پایان صفر اشاره کرد و گفت: برای آشنایی و انس دختران کودک و نوجوان نیز نشست‌ها و دورهمی‌های دوستانه با محوریت قرائت دعای پرفیض زیارت عاشورا و جزء خوانی برگزار شد. 

وی برگزاری مراسم عزاداری و نوحه‌خوانی در مسجد و اجرای سفره سبز صد صلوات با قرائت ادعیه سفارش شده این ایام و نیز غبارروبی مزار شهدا و برگزاری مراسم عزاداری توسط بانوان بر مزار شهید روستا را به این برنامه‌ها افزود. 

انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات