در حال بارگذاری
امام جمعه آشخانه:

نمازجمعه، واجب احیاشده است

شماره خبر : 1140 - https://asreatrak.ir/short/N2K5L

امام‌جمعه آشخانه گفت: به‌واسطه نبود حکومت شیعه، شیعیان از اقامه نمازجمعه رسمی محروم بودند که امروزه احیا شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد شریعتی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه ضمن گرامی‌داشت سالروز اولین نمازجمعه گفت: بعضی‌ها فکر می‌کنند که انقلاب، نمازجمعه را تاسیس نموده است و حال آنکه این فکر غلط و باطل است بلکه نماز جمعه یکی از واجبات اسلام است که پیامبر اسلام (ص) آن را به دستور خداوند تاسیس کرد اما به واسطه نبود حکومت شیعه، شیعیان از اقامه نماز جمعه رسمی محروم بودند.

شریعتی‌نژاد ادامه داد: زمانی که حکومت جمهوری اسلامی ایران به زعامت حضرت امام (ره) تشکیل شد این واجب متروکه احیا شد و امروز در بیش از ۹۰۰ شهر و شهرستان نماز جمعه در ایران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نماز جمعه از مناصب حاکم و ولی فقیه است، افزود: بدلیل اینکه ولی‌فقیه در جمیع نقاط نمی‌تواند حضور یابد به افرادی که دارای شرایط علم و عدالت و اخلاق و خطابه می باشند حکم اقامه نماز می‌دهند.

امام جمعه آشخانه ضمن یادآوری احکام نمازجمعه افزود: خطیب باید در دو خطبه حمد و ستایش و درود بر رسول خدا بفرستد مسائل دین اسلام اعم از اخلاق و عبادیات و معاملات و روابط اجتماعی را در خطبه اول مطرح کند و در خطبه دوم مسائل روز سیاسی را بیان کند.

شریعتی‌نژاد خاطرنشان کرد: آثار روحی و روانی نمازجمعه در جامعه است و اجر و مزدی خداوند به عنوان ثواب به نمازگزار می‌دهد.

وی ادامه داد: نمازجمعه حج فقرا است خداوند ثواب حج و عمره را به نمازگزار جمعه می‌دهد و نیز پیامبر اسلام فرمود کسی که در حال گرما و سرما و بارندگی نماز جمعه را ترک نمی‌کند اهل بهشت است به تعبیر امام صادق علیه السلام کسی که گام به سوی نمازجمعه بردارد و در نماز جمعه شرکت کند خداوند بدنش را بر آتش حرام کرده است. 

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات