در حال بارگذاری
مدیرکل بیمه سلامت استان خبر داد:

نشان‌دار شدن ۳ هزار زوج نابارور در خراسان‌شمالی

شماره خبر : 1189 - https://asreatrak.ir/short/V0kXQ

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با اشاره به اینکه در استان خراسان شمالی در مجموع ۲ هزار و ۸۹۰ زوج نابارور نشان‌دار شدند، گفت: طی سال جاری ۶۹۸ مورد نشان‌دار شدند که بتوانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند.

  مهرداد سفیدگران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» گفت: طی سال گذشته ۲ هزار و ۱۹۲ نفر جهت دریافت خدمات ناباروری نشان‌دار شدند، گفت: براین‌اساس تعداد ۱۹۴ پرونده خسارت متفرقه و بستری، پذیرش و پرداخت شد.

 وی ادامه داد: این در حالی است که طی سه‌ماهه ابتدای سال جاری تعداد ۶۹۸ نفر در خراسان شمالی برای دریافت خدمات ناباروری نشان‌دار شده‌اند.

 مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی اضافه کرد: در این طرح زوجین نابارور می‌توانند از پوشش بیمه‌ای به میزان ۹۰ درصد هزینه‌ها در مراکز دولتی و عمومی غیردولتی و پوشش بیمه‌ای به میزان ۷۰ درصد هزینه‌ها در مراکز خصوصی و خیریه بهره‌مند شوند.

 وی با اشاره به اینکه پوشش بیمه‌ای خدمات درمان ناباروری برای ناباروری اولیه و ناباروری ثانویه است، گفت: نابارورهای اولیه، زوج‌های بدون فرزند هستند که پس از یک سال تلاش برای باروری، به طور طبیعی، بارداری موفق نداشته‌اند و ناباروری ثانویه، زوجینی هستند که دارای فرزند بوده و برای بارداری مجدد دچار مشکل هستند و پس از یک سال عدم پیشگیری بارداری نتوانسته‌اند باردار شوند. 

 سفیدگران ادامه داد: خدمات و تکنیک‌های کمک باروری برای افرادی بکار می‌رود که با روش طبیعی قادر به بارداری نباشند و شامل خدمات IVF (لقاح آزمایشگاهی IUI- (لقاح داخل رحمی) - ICSI (میکرو اینجکشن) و FET (انتقال جنین فریز شده) است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی در خصوص افراد واجد شرایط استفاده از پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری اظهار داشت: خانم‌های متأهل تا ۴۹ سال تمام و آقایان متأهل که شرایط ناباروری اولیه یا ثانویه را داشته باشند جزء افراد واجد شرایطی هستند که می‌توانند از خدمات استفاده کنند. 

وی ادامه داد: در حال حاضر درمان ناباروری با روش‌های IVF ،IUI ، FET و ICSI در بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد در حال انجام است.

 این مسئول خاطرنشان کرد: بیمه‌شدگان استان در صورت دریافت خدمات در سایر استان‌ها نیز می‌توانند از پوشش بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی شرط بهره‌مندی از خدمات ناباروری با پوشش بیمه‌ای را نشان‌دار شدن زوج دریافت‌کننده خدمت در سامانه‌های الکترونیکی سازمان بیمه سلامت اعلام کرد و گفت: پزشکان فلوشیپ نازایی، متخصص زنان و زایمان دوره‌دیده و متخصص اورولوژی (جراح کلیه و مجاری ادراری)، سطح دسترسی برای نشان‌دار نمودن زوجین نابارور را در سامانه نسخه الکترونیکی بیمه سلامت دارند و می‌توانند بیماران را نشان‌دار کنند.

وی ادامه داد: زوجین نابارور در صورت هر گونه سؤال و دریافت راهنمایی می‌توانند با شماره‌های ۱۶۶۶ نیز تماس حاصل کنند.

 

 انتهای خبر/ رحمانی

 

0 نظر

ارسال نظرات