در حال بارگذاری
مدیرکل حمل و نقل جاده ای استان:

ناوگان مسافربری خراسان‌شمالی پیر است

شماره خبر : 960 - https://asreatrak.ir/short/Vp9OW

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی با بیان اینکه سن ناوگان مسافربری استان بالا رفته است گفت: در حال حاضر در مجموع ۶۳/۲ درصد از ناوگان مسافربری استان فرسوده هستند.

محمد مشتری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» با اعلام اینکه سن ناوگان مسافربری استان بالا رفته است، اظهار کرد: در حال حاضر، در استان ۸۲۰ دستگاه وسایط نقلیه مسافربری فعالیت می‌کنند.

وی افزود: ۱۴۴ دستگاه از آنها اتوبوس، ۲۴۵ دستگاه از آنها می نی بوس همچنین ۴۲۷ دستگاه از آنها سواری کرایه هستند.

وی بیان کرد: یک هزار و ۳۰۴ راننده نیز در این صنف فعالت می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه طی سه‌ماهه نخست امسال در مقایسه با سه‌ماهه نخست سال گذشته تعداد مسافران جابه‌جا شده با این ناوگان ۱۴ درصد و تعداد سفر انجام شده با این ناوگان نیز دو درصد افزایش داشته است، بااین‌وجود، از بالارفتن عمر این ناوگان و فرسودگی وسایط نقلیه مسافربری استان ابراز نگرانی کرد.

وی با تأکید بر این نکته که باید شرایط لازم برای نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی کشور و استان فراهم شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مجموع ۶۳.۲ درصد از وسایط نقلیه ناوگان مسافربری استان فرسوده هستند.

مشتری همچنین به ناوگان باری استان نیز اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر در استان پنج هزار و ۲۱۲ دستگاه کامیون باری و سه هزار و ۳۲۸ دستگاه وانت‌بار  با تعداد هشت هزار و ۷۳۸ راننده فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: طی سه‌ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت سه‌ماهه نخست سال گذشته ۲۶.۳ درصد افزایش جابه‌جایی بار با این ناوگان در استان انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی افزود: طی سه‌ماهه نخست امسال محصولات سیمان، اوره، بنزین و آلومینا از عمده بارهای جابه‌جا شده در استان بوده‌اند. 

مشتری بیان کرد: در حال حاضر سن ناوگان باری استان بیش از ۱۵ سال و وانت‌بارها نیز بیش از ۱۲ سال هستند.

انتهای خبر/قهرمانی

0 نظر

ارسال نظرات