در حال بارگذاری
مدیرگروه تغذیه علوم پزشکی خراسان شمالی خبر داد:

نان کامل وزن و قندخون را کاهش می‌دهد

شماره خبر : 1097 - https://asreatrak.ir/short/V0kjX

مدیرگروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بهترین نان را نان کامل خواند و گفت: براین‌اساس استفاده از نان کامل بهبود عملکرد سیستم گوارش، کاهش وزن و تناسب‌اندام، کنترل قند خون را خواهد داشت.

 نسرین علیزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» با اشاره به اهمیت تغذیه سالم در سبک زندگی سالم گفت: با این هدف اولین نانوایی پخت نان با آرد کامل در خراسان شمالی در محل بیمارستان امام حسن (ع) به بهره‌برداری رسید.

 وی ادامه داد: بهترین نانی که از آرد گندم می‌توان تهیه کرد، نان کامل است و این نوع نان از آردی تهیه می‌شود که هر سه بخش دانه گندم در آن حفظ شده و سبوس از آن جدا نشده باشد.

 مدیرگروه بهبود تغذیه جامعه در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اضافه کرد: نان کامل برای مصارف کوتاه‌مدت در کیسه‌های پارچه‌ای در یخچال و برای مصارف طولانی‌تر در فریزر قابل نگهداری است.

 علیزاده اعلام کرد: بهبود عملکرد سیستم گوارش، کاهش وزن و تناسب‌اندام، کنترل قند خون، پیشگیری از مشکلات قلب و عروق، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های دستگاه تنفسی و تقویت سیستم ایمنی از فواید مصرف نان کامل است.

وی اضافه کرد: باارزش‌ترین قسمت گندم، پوسته و سبوس است که حاوی مواد مغذی همچون منیزیم، پتاسیم، فسفر، ویتامین‌های گروه ب و همچنین فیبر است که متأسفانه از گندم جدا و آرد سفید برای پخت نان استفاده می‌شود.

 این کارشناس بیان داشت: آرد کامل و حاوی سبوس رنگ تیره‌تری نسبت به آرد سفید دارد و با طعم و بوی بهتر، بدون هیچ افزودنی دارای ارزش غذایی بالا و مواد مغذی است.

 به گفته وی مصرف نان کامل در حفظ سلامت شهروندان نقش مهمی دارد و باید مصرف این نوع نان در بین مردم فرهنگ‌سازی شود.

 

 انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات