در حال بارگذاری
سرپرست حج و زیارت استان خبر داد:

نام‌نویسی ۵ هزار زائر خراسان‌شمالی در اربعین

شماره خبر : 1204 - https://asreatrak.ir/short/4zjD5

سرپرست حج و زیارت خراسان شمالی گفت: بر اساس آخرین آمار ثبت شده در سامانه سماح ۵ هزار و ۸۶ مورد نام‌نویسی از استان خراسان شمالی برای پیاده‌روی اربعین انجام شده است.

 علی کاظمی در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی  «عصر اترک» گفت: بر اساس آخرین آمار ثبت شده در سامانه سماح برای پیاده‌روی اربعین ۵ هزار و ۸۶ مورد ثبت‌نام از استان خراسان شمالی انجام شده است.

 وی ادامه داد: از تعداد ثبت‌نام‌شدگان ۴ هزار و ۴۷۳ نفر ثبت‌نامشان را نهایی کرده‌اند.

 سرپرست حج و زیارت خراسان شمالی با اشاره به اینکه با آغاز ماه محرم از یکشنبه، ۱۷ تیرماه در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir آغاز شده است، ادامه داد: سامانه تا قبل از ۱۶ مرداد باز است و افرادی که تمایل به حضور در پیاده‌روی اربعین دارند ثبت‌نامشان را نهایی کنند.

 کاظمی گفت: هزینه بیمه زائران در سه رقم ۸۰، ۹۰ و ۱۰۰ هزارتومانی تعریف شده که ۲۰ هزار تومان از آن متعلق به بیمه درمانی هلال‌احمر و مابقی بیمه اربعین است که در زمان ثبت‌نام باید پرداخت شود.

 این مسئول خاطرنشان کرد: زائران توجه داشته باشند که خروج از مرز به‌قصد زیارت اربعین مشروط به داشتن گذرنامه معتبر است و متقاضیان که فاقد گذرنامه معتبر هستند از هم‌اکنون برای دریافت گذرنامه اقدام کنند.

 وی با تأکید بر این موضوع که بیش از ۶۵ درصد مردم با خودروی شخصی به مرزها رفته و در این مراسم شرکت می‌کنند، یادآور شد: باتوجه‌به اینکه خراسان شمالی با کمبود ناوگان عمومی زمینی و هوایی مواجه است، تردد زائران با وسیله شخصی شرایط بهتری را برای زائران فراهم می‌کند.

 کاظمی یادآور شد: گفتنی است که پارکینگ برای خودروهای شخصی در مرزها مهیا شده است و زائران دراین‌خصوص با مشکل مواجه نخواهند شد.

 سرپرست حج و زیارت خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین زائران قبل از شروع ثبت‌نام، تاریخ رفت‌وبرگشت، نوع وسیله نقلیه برای عزیمت تا مرز و مرز خروجی و مرز ورودی خود را تعیین و در ثبت اطلاعات دقت کنند.

 کاظمی گفت: سال گذشته ۷ هزار و ۸۰۰ نفر از شهروندان استان برای سفر به کربلا معلی در ایام اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده بودند.

 

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات