در حال بارگذاری
مدیر شرکت فرآورده‌های نفتی منطقه:

مصرف سوخت در خراسان شمالی رکورد زد

شماره خبر : 1774 - https://asreatrak.ir/short/VljED

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: میزان مصرف بنزین در خراسان شمالی طی روزهای ۹ تا ۱۶ شهریورماه میانگین مصرف روزانه بنزین در استان از ۹۰۰ هزار لیتر به یک میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر رسید.

 سید رضا احمدنیا، در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصادی «عصر اترک» گفت: با شروع تعطیلات پایان ماه صفر از روز ۹ تا ۱۶ شهریورماه میزان مصرف بنزین در خراسان شمالی از مرز یک میلیون لیتر گذشت و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۲ درصدی داشته است.

 وی با اشاره به اینکه میانگین روزانه مصرف بنزین در خراسان شمالی ۹۰۰ هزار لیتر بوده، گفت: این در حالی است که با اوج‌گرفتن مسافرت‌ها در این ایام میانگین مصرف روزانه بنزین در خراسان شمالی عدد یک میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر در روز را در جمعه ۱۶ شهریورماه به ثبت رساند.

 مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی در ادامه گفت: باتوجه‌به پایان تعطیلات تابستانی و افزایش سفرها جایگاه‌های سوخت خراسان شمالی به‌صورت کامل آمادگی تأمین سوخت مسافران را دارد و طی هفته گذشته که اوج مسافرت‌ها بوده است، هیچ‌گونه کمبود بنزین در استان نبوده است.

 احمدنیا خاطرنشان کرد: در حال حاضر خراسان شمالی هیچ‌گونه کمبود سوختی ندارند و به‌اندازه کافی ذخیره سوخت در انبار موجود است، همچنین برای نظارت بر نحوه توزیع گشت‌های مشترک به‌صورت روزانه بر جایگاه‌ها رصد دارند تا هیچ مشکلی برای مسافران ایجاد نشود.

 این مسئول خاطرنشان کرد: این در حالی است که میزان مصرف سوخت CNG همچنان روند مصرف به‌صورت کاهشی است و در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد کاهش مصرف پیدا کرده است.

 وی با اشاره به اینکه سهمیه استفاده هر وسیله نقلیه در هر جایگاه ۵۰ لیتر است، گفت: در تمام جایگاه‌های خراسان شمالی کارت سوخت آزاد موجود است که مسافران دچار مسئله نشوند.

 احمدنیا توضیح داد: البته باتوجه‌به اینکه هر کارت سوخت ۶۰ لیتر بنزین یارانه‌ای و ۱۰۰ لیتر بنزین آزاد به‌صورت ماهانه دارد، بنابراین از مردم تقاضا داریم که ابتدا نسبت به استفاده از سوخت موجود در کارت‌های شخصی‌شان اقدام کنند که ایجاد ترافیک در جایگاه‌های سوخت نشود.

 

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات