در حال بارگذاری
مدیرعامل شرکت برق استان:

مصرف برق در خراسان شمالی کاهش یافت

شماره خبر : 1475 - https://asreatrak.ir/short/eqrrK

مدیرعامل شرکت برق خراسان شمالی با اشاره به اینکه میزان مصرف برق استان در پیک‌بار روز گذشته به ۲۵۹ مگاوات رسیده، گفت: علی‌رغم اینکه روز گذشته روز تعطیل بوده؛ اما در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۳ مگاوات افزایش داشته است.

 حسن چاهی در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» دررابطه‌با میزان مصرف برق در استان خراسان شمالی طی نیمه مردادماه سال ۱۴۰۳ گفت: باتوجه‌به اینکه اولویت ما مدیریت مصرف به‌خصوص در فصل تابستان است، بنابراین دمای کولرها روی ۲۴ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم شود.

 وی ادامه داد: ماندگاری گرما در استان خراسان شمالی و افزایش دمای بی‌سابقه هوا باعث رشد مصرف برق در استان شده که مدیریت مصرف انرژی، حفظ و پایداری آن به‌ویژه در بخش‌های خانگی و تجاری باید موردتوجه باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی اضافه کرد: تمام تلاش ما این است که در این شرایط گرم تابستان، حفظ پایداری مستمر را برای مشترکان داشته باشیم که تاکنون با اقدامات خوبی که در سطح کشور در حوزه صنعت برق انجام شده این مهم در استان هم صورت و تمهیدات پایدار مشترکان را داشته‌ایم.

 وی با بیان اینکه ۴۶ درصد مشترکان برق استان خراسان شمالی به بخش خانگی و تجاری اختصاص دارد، افزود: براین‌اساس خواهشمندیم مردم همراهی داشته باشند و با مدیریت بهینه مصرف در منازل به ما کمک کنند که این روزهای گرم را پشت سر بگذاریم.

 این مسئول گفت: مشترکان ضمن همراهی همیشگی از لوازم پر مصرف برق در ساعات پیک‌بار استفاده نکنند، و در نظر داشته باشند که با نصب سایبان برای کولرها و وی خاطرنشان کرد: حتی خاموش‌کردن یک لامپ اضافه می‌تواند به مدیریت بهینه مصرف کمک کند تا تأمین برق مشترکان را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ادارات موظف به کاهش مصرف برق به میزان ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه در ساعات فعالیت اداری هستند، گفت: براین‌اساس میزان مصرف برق در ساعات غیراداری باید ۶۰ درصد کاهش یابد در غیر این صورت نسبت به قطع برق آنان اقدام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی تأکید کرد: اخطارهای لازم به اداراتی که این موضوع را رعایت نکرده‌اند، داده شده است و ادارات در صورت تکرار با قطع برق روبه‌رو خواهند شد.

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات