در حال بارگذاری
معاون آموزشی علوم پزشکی خراسان شمالی:

مرکز سلامت باروری در بجنورد راه‌اندازی شد

شماره خبر : 1227 - https://asreatrak.ir/short/Vp9Zo

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مرکز سلامت باروری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در درمانگاه ویژه امام علی (ع) بجنورد افتتاح شد.

به گزارش «عصر اترک» به نقل از روابط‌عمومی علوم پزشکی خراسان شمالی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز با اشاره به راه‌اندازی رشته ارشد مامایی در سال تحصیلی جدید در دانشگاه، خاطرنشان کرد: ظرفیت تخصصی ایجاد شده فرصتی برای خدمت‌رسانی به مردم خواهد بود.
 
 اسماعیلی ادامه داد: این مرکز نخستین مرکز سلامت باروری دانشگاه است که در محل کلینیک ویژه امام علی (ع) بجنورد افتتاح و راه‌اندازی شد.
 
 وی ابراز داشت: این کلینیک، باهدف حفظ و ارتقای سلامت باروری زوجین راه‌اندازی شد که خدماتی مانند مشاوره‌های بلوغ و سلامت نوجوانان، قبل، حین و پس از ازدواج، پیش از بارداری، زایمان ایمن، سلامت نوزاد و شیردهی، پیشگیری از سقط، ارائه می‌شود.
 
 این مسئول گفت: وی راه‌اندازی این مرکز را بسیار ارزشمند دانست و گفت: ضرورت دارد اقدامات و ارائه خدمات در این کلینیک، به‌صورت الگو در استان اجرایی شود. 

همچنین مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان شمالی در آئین افتتاح مرکز سلامت باروری در دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در حوزه جوانی جمعیت در سال‌های اخیر بسیار فعال و پویا بوده است.
 
عضو هیأت علمی گروه مامایی دانشکده پزشکی نیز راه‌اندازی این مرکز را در راستای تحقق دانشگاه نسل پنجم ذکر و عنوان کرد: اجرای سیاست‌های کلان کشور در حوزه فرزندآوری و خوشایند کردن آن از اهداف اصلی راه‌اندازی مرکز سلامت باروری در دانشگاه است.
 
بنابراین گزارش؛ این کلینیک باهدف حفظ و ارتقای سلامت باروری زوجین راه‌اندازی شد که در این کلینیک خدماتی مانند مشاوره‌های بلوغ و سلامت نوجوانان، قبل، حین و پس از ازدواج، پیش از بارداری، زایمان ایمن، سلامت نوزاد ارائه می‌شود.
 
 انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات