در حال بارگذاری
رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان خبر داد:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان شمالی

شماره خبر : 959 - https://asreatrak.ir/short/V9kWM

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی با اشاره به اینکه هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان شمالی صادر شد، گفت: این سامانه همراه با وزش باد لحظه‌ای شدید، رگبار باران و رعدوبرق، در نقاطی نیز مستعد تگرگ است.

 مظاهر عظیم‌زاده در گفتگو با خبرنگار «عصر اترک» گفت: فعالیت سامانه بارشی عصر دیروز در استان سبب بارش باران در بخش‌های مختلف استان شد، خوشبختانه بارندگی در بیشتر ایستگاه‌های استان ثبت شده است.


 وی ادامه داد: در ایستگاه محمدآباد شهرستان مانه نیز ۵۶.۷ میلیمتر باران و در ایستگاه کلاته ابریشم شهرستان مرزی راز و جرگلان ۵۱.۶ میلیمتر باران گزارش شد.


رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: به لحاظ دمایی، مردم در مناطق مختلف استان تا اواسط هفته کاهش دمای هوا به میزان دو تا چهار درجه سانتیگراد در بیشینه دما را تجربه می‌کنند.


 وی با بیان اینکه ثبت هشدار نارنجی در سطح استان ابراز داشت: این سامانه همراه با وزش باد لحظه‌ای شدید، رگبار باران و رعدوبرق، در نقاطی نیز مستعد تگرگ است.


 رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: مناطقی از نیمه شمالی و شرقی استان شامل شهرستان‌های رازو جرگلان، شیروان، فاروج، بجنورد، بخش‌هایی از اسفراین، مانه و سملقان را در بر می‌گیرد.


عظیم‌زاده اضافه کرد: به دنبال این سامانه بارشی لغزندگی جاده‌ها، صاعقه، تگرگ، آب‌گرفتگی معابر، جاری‌شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، خسارت به سازه‌های موقت همراه خواهد بود.

انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات