در حال بارگذاری
هنرمندان خراسان شمالی از شهید رئیسی گفتند؛

شهید جمهور از بهشتی زمانه تا زیست هنرمندانه

هنرمندان خراسان شمالی همچون سایر اقشار جامعه از شنیدن خبر شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش در سوگ نشستند.

 به گزارش عصر اترک، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، اعتلای هنر و فرهنگ را موجب افتخارآفرینی، عزتمندی، ارتقا و سربلندی کشور می‌دانست و تأکید داشت که هنرمندان در به‌تصویرکشیدن بخشی از افتخارات خلق شده در دوران دفاع مقدس، تلاش جوانان برای حصول پیشرفت‌های فناورانه در کشور باید تلاش کنند.

 رئیس‌جمهور مردمی علاوه بر حوزه‌های مختلف اقتصادی به مباحث فرهنگ و هنر هم تأکید ویژه‌ای داشت و از جمله وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد می‌دانست که نسبت به مسائل مالی و حقوقی هنرمندان اقدامات قابل‌توجهی انجام شود.

 با شهادت آیت‌الله رئیسی به دنبال سقوط بالگرد در سفر استانی به آذربایجان شرقی هنرمندان خراسان شمالی همچون سایر اقشار مختلف جامعه به سوگ نشستند و در پیام‌های مختلفی ابراز همدردی کردند.

شهید جمهور از بهشتی زمانه تا زیست هنرمندانه

 شهید رئیسی، بهشتی زمانه بود

 یکی از شاعران پیشکسوت شعر آیینی خراسان شمالی شخصیت آیت ا... رئیسی را در ردیف شهیدان رجایی و باهنر دانست و عنوان کرد: شهید آیت‌الله رئیسی به‌عنوان شهید بهشتی زمانه، باید اهداف و منشش پایدار باشد.

 قاسم مهرنیا، با بیان اینکه خبر ناگهانی و غافلگیرکننده بود و همه را در شوک فروبرد، گفت: همان‌گونه که اقدامات مؤثر رئیس‌جمهور مردمی در اذهان باقی خواهد ماند، باید اهداف و منش این بزرگ‌مرد نیز پایدار بماند.

 وی با اشاره به اینکه مردم باید قدردان این بزرگان باشند و تا زمانی که در قید حیات هستند قدر آنها را بدانند، تصریح کرد: همان‌گونه که «رئیسی» را سید مظلومان لقب داده‌اند، مظلومانه به شهادت رسید.

 وی به نقش پر رنگ جامعه هنری استان در ماندگاری اقدامات و منش این مرد بزرگ اشاره کرد و افزود: در این میان شاعران بیشترین سهم را در این عرصه خواهند داشت و به‌طورقطع شعرای استان در این باره مرثیه‌هایی خواهند سرود.

شهید جمهور از بهشتی زمانه تا زیست هنرمندانه

 شهید رئیسی دنبال سهمیه برای خود نبود

 یکی شاعران خراسان شمالی که سال‌هاست دستی در شعر دارد و گرداننده انجمن‌ها و محافل ادبی است، از آیت‌الله رئیسی به‌عنوان شخصیتی دلسوز، جدی و مردمی یادکرد که در طول سال‌ها فعالیتش نمود عینی داشت.

سید باقر سیدی‌زاده، از شاعران آیینی و مسئول واحد آفرینش‌های ادبی استان که به‌واسطه راه‌اندازی کانون‌های خادم‌یاری در آستان قدس رضوی از سوی آیت‌الله رئیسی در دوران مسئولیتش در آستان قدس رضوی به طور مستقیم با وی در ارتباط بود، به تبیین شخصیت این مرد بزرگ پرداخت و دلسوزی و جدی بودن در زمینه خدمت‌رسانی به مردم بدون چشمداشت را از ویژگی‌های برجسته این مرد خستگی‌ناپذیر برشمرد.

  مسئول انجمن ادبی گفت: این مرد میدان، برخلاف بسیاری دنبال سهمیه برای خود نبود؛ بلکه بسیار جدی و مردمی بود و این ویژگی در دوران ریاست‌جمهوری وی نمود بیشتری پیدا کرد.

شهید جمهور از بهشتی زمانه تا زیست هنرمندانه

 زیست هنرمندانه رئیس‌جمهور مردمی

 علی جنتی از زیست هنرمندانه رئیس‌جمهور مردمی سخن گفت و آیت‌الله رئیسی را مرد باتدبیر ملت خواند.

 این تهیه‌کننده و کارگردان انیمیشن با بیان این که آیت‌الله رئیسی هنرمندانه زیستن را از سیدالشهدا آموخته بود و در راه خدمت به مردم به شهادت رسید، تصریح کرد: شهادت هنر مردان خداست و مرد باتدبیر و امین رأی ملت و رئیس‌جمهور مردمی، زیبا و شرافتمندانه رفت.

 جنتی با اشاره به این که درون‌مایه تفکر شهیدان ما همچون بهشتی و رجایی و رئیسی برگرفته از حکمت متعالی اسلامی بوده، اظهار داشت: یک هنرمند در عین عارف بودن و عاشق بودن باید عقل را در اولویت قرار دهد و در کنار فرم تأثیرگذار به محتوای غنی بپردازد و چه اندیشه‌ای بالاتر و بهتر از حکمت اسلامی خواهد بود.

شهید جمهور از بهشتی زمانه تا زیست هنرمندانه

 شهید جمهور عاشق وطنش بود

 یکی دیگر از شاعران برجسته خراسان شمالی در صحنه بودن، شجاعت، دلسوز وطن بودن، خدمت خالصانه داشتن، مجاهد و خستگی‌ناپذیر بودن را از ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی، شهید جمهور برشمرد و او را بزرگ‌مردی که تا پای جان برای ایران ایستاد، خواند.

 مرضیه براتیان با بیان این که آیت‌الله رئیسی به‌تمام‌معنا انسان بود و ما تنها عزادار رئیس‌جمهورمان نیستیم، گفت: بلکه عزادار انسانی پاک و دلسوز برای وطن هستیم؛ کسی که عاشق وطنش بود و از لحظه، لحظه زندگی‌اش برای خدمت استفاده کرد.

 وی تصریح کرد: این ویژگی از آیت‌الله رئیسی الگویی برایمان ساخت که ما نیز از او یاد بگیریم که اگر ادعای وطن‌دوستی داریم مثل وی جهادگرانه و مجاهدانه در هر موقعیت و جایگاهی بدون هیچ چشمداشتی خدمت کنیم.

 

 انتهای خبر/ آرزو رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات