در حال بارگذاری
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اعلام کرد:

رشد ۲۰ درصدی آموزش‌های مهارتی در خراسان‌شمالی

شماره خبر : 1250 - https://asreatrak.ir/short/N3aMY

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی گفت: در استان طی چهار ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ارائه آموزش‌های مهارتی به ۱۹ گروه هدف ۲۰.۵ درصد رشد داشته است.

مهدی رحمدل در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» با گرامی داشت هفته مهارت اظهار کرد: در عصر حاضر بزرگ‌ترین چالش کشورها موضوع بیکاری است که برای رفع این مسئله باید نیروی انسانی ماهر پرورش داد تا اقتصاد و تولیدی پویا رقم بخورد.

وی گفت: برای تحقق این رویکرد باید گفتمان مهارت‌آموزی در سطح کشور گسترش پیدا کند و جایگاه مهارت‌آموزی در نگاه خانواده‌ها افزایش پیدا کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی با تأکید بر این نکته که تا دیروز نهضت سوادآموزی، شعار کشور بود حال امروز باید این شعار نهضت مهارت‌آموزی باشد، تصریح کرد: در این راستا، نیازمند نگاه‌های فرابخشی و توسعه‌ای در سطح جامعه هستیم که می‌بایست برای این هدف‌گذاری تمامی ظرفیت‌ها به‌پای کار آورده شوند.

وی در ادامه به وجود ۱۲۰ کارگاه آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و ۶۰۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در سطح استان اشاره و اظهار کرد: در این مراکز آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در ۳۵۰ رشته به ۱۹ گروه هدف ارائه می‌شوند.

رحمدل اعلام کرد: در استان، طی چهارماهه نخست امسال ۱۷ هزار و ۴۸۹ نفر مهارت‌آموز در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در ۳۵۰ رشته آموزش‌دیده‌اند.

وی همچنین عنوان کرد: در استان، طی چهارماهه نخست امسال در مقایسه با چهارماهه سال گذشته به لحاظ ارائه آموزش به مهارت‌آموزان مبتنی بر نفرساعت ۲۰.۵ درصد رشد داشته‌ایم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مبتنی بر اعلام سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ۶۵ درصد از متقاضیان مهارت‌آموزی استان خراسان شمالی که در مراکز فنی و حرفه‌ای دولتی آموزش‌دیده‌اند، جذب بازار کار شده‌اند که این امر در سطح کشور ۵۵ درصد است.

وی گفت: این امر مبتنی بر دریافت مشاوره، هدایت متناسب با نیاز بازار کار، دریافت آموزش، اخذ مدرک برای متقاضیان مهارت‌آموزی حاصل شده و رقم خورده است.

درعین‌حال، رحمدل به اجرای طرح کارآموزی در محیط کار واقعی نیز اشاره و اظهار کرد: در این راستا از صنوف استان برای مشارکت به آموزش جوانان مهارت‌آموز دعوت به حضور کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه مشارکت صنوف در آموزش رشته‌های صافکاری، مکانیک، تعمیرات موبایل و موتورسیکلت همچنین آرایشگری و نانوایی برای ارائه به مهارت‌آموزان در اولویت بوده‌اند، اعلام کرد: تا به کنون از ۳۰ هزار واحد صنفی استان فقط ۵۰۰ واحد استقبال کرده‌اند.

افزون بر این، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی یادآور شد: مبتنی بر قانون، دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۵ساله نیز با حضور در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای می‌توانند آموزش‌های مهارتی را دریافت و گواهی حضور را اخذ کنند.

وی در خاتمه درباره تجهیزات آموزش مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای استان نیز بیان کرد: تا به کنون مبتنی بر اعتبارات اختصاص‌یافته فقط ۳۰ درصد از تجهیزات این مراکز به‌روز شده‌اند  و هنوز ۷۰ درصد دیگر از این تجهیزات نیازمند به‌روزرسانی هستند.

رحمدل عنوان کرد: در هفته دولت امسال مرکز آموزش ثابت فنی و حرفه‌ای شهرستان راز و جرگلان افتتاح می‌شود.

انتهای خبر/قهرمانی

0 نظر

ارسال نظرات