در حال بارگذاری
نماینده ولی‌فقیه خراسان شمالی:

خبرنگار باید نقد منصفانه داشته باشد

شماره خبر : 1352 - https://asreatrak.ir/short/4XBwv

نماینده ولی‌فقیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه خبرنگار باید در قبال اخباری که منتشر می‌کند، احساس مسئولیت کند، گفت: براین‌اساس مسئولیت یک خبرنگار خیلی سنگین است، اگر قرار است نقدی انجام شود باید نقد منصفانه باشد.

 به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک»، حجت‌الاسلام رضا نوری صبح امروز در دیدار با اصحاب رسانه خراسان شمالی به مناسبت روز خبرنگار گفت: امروزه درگیر جنگ غیرقابل‌انکار در فضای رسانه هستیم؛ زیرا جمهوری اسلامی با ظهورش ایده، تفکر و نگاه جدیدی را در دنیا عرضه داشت و حکومتی را بر اساس آن پایه‌گذاری کرد.

 وی به جنگ شناختی که دشمن علیه کشور به راه انداخته است، اشاره کرد و افزود: براین‌اساس مقام معظم رهبری به جهاد تبیین تأکید ویژه‌ای دارند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ابراز داشت: دشمنان درتلاشند با رسانه‌های مختلف و هزینه‌های هنگفتی که دارند، خبرهای ناقص، ناتمام، جعلی و دروغ یا گاهی اوقات با تبدیل حاشیه به متن به اهداف خود برسند. 

 وی گفت: خبرنگار جایگاه خیلی مهمی دارد، در ظاهر سمت اداری ندارد؛ اما گاهی اوقات تمام سمت‌ها تحت‌تأثیر یک خبر هستند که خبرنگار نوشته است.

 این مسئول با اشاره به اینکه بر اساس یک خبر، جهت‌دهی مثبت یا منفی در طیف گسترده‌ای از جامعه انجام می‌شود، افزود: یک خبر می‌تواند برای مسئولان و مردم تأثیرگذار باشد و خبرنگار بتواند دروغ‌های حوزه خبری را در رسانه‌های غربی افشا کند.

 نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی یادآور شد: اگر خبرنگار به داد مردم نرسد و حقایق را به نظر آنها نرساند، مردم در برابر غول رسانه‌ای غرب چه نمی‌توانند کاریذ انجام دهند.

 نوری با تأکید بر این موضوع که خبرنگار باید در قبال اخباری که منتشر می‌کند، احساس مسئولیت کند، گفت: خبر باید بررسی و صحت آن مشخص شود، بنابراین خبرنگار حرفه‌ای دنبال این است که خبر را بدون منبع منتشر نکند.

 این مسئول احترام به حقیقت را از دیگر ویژگی‌های بارز در یک خبرنگار عنوان کرد و گفت: مسئولان باید نقد شوند اما بااین‌همه کسانی که مسئولیت دارند سرمایه هستند و نباید توسط رسانه تخریب و نابود شود.

 نوری شجاعت در بیان را از دیگر ویژگی‌های یک خبرنگار خواند و گفت: خبرنگار باید فارغ از ارتباطات، حزب و گروه خاص با شجاعت لازم خبر را منتشر کند و حواسش باشد که بدون درنظرگرفتن حب و بغض در انتشار اخبار از افراد گوناگون کار را بر اساس صداقت انجام دهد.

 نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه خبر یک امانت است و خبرنگار باید نسبت به آن امانت‌دار باشد، افزود: خبرنگاران چشم استان هستند، بنابراین در استان خراسان شمالی قرار است مردم به خبرهای شما اعتماد کنند و مدیریت افکار عمومی با شما است.

 وی گفت: براین‌اساس مسئولیت یک خبرنگار خیلی سنگین است، اگر قرار است نقدی انجام شود باید نقد منصفانه باشد.

 نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ابراز داشت: خبرنگار باید به‌نظام و کشور کمک کند، نقد داشته باشند؛ اما وحدت و همدلی جامعه به‌هم‌ریخته نشود، براین‌اساس همه در دولت جدید کمک کنند که مشکلات مردم و دردها کم شود، زیرا اگر درد مردم رفع نشود دود آن به چشم همه و جبهه مقاومت خواهد رفت.

 

 انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات