در حال بارگذاری
معاون امور هنری اداره کل ارشاد استان:

جشنواره ملی هنرهای تجسمی در خراسان‌شمالی برگزار می‌شود

شماره خبر : 1634 - https://asreatrak.ir/short/Vv8p3

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌شمالی گفت: بعد از سی دوره، استان میزبان جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران از تاریخ ۱۹ تا ۲۴ام شهریورماه با حضور ۱۷۰ هنرمند خواهد بود.

مسعود مرواری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: قبل از دولت سیزدهم خراسان شمالی دارای دو سینما دولتی فعال و یک سینما خصوصی بود اما با روی کارآمدن دولت سیزدهم، استان دارای هفت سینما فعال شد به طوریکه هر شهرستان دارای یک سینما فعال است، در حال حاضر دو شهرستان رازوجرگلان و گرمه فاقد سینما هستند که پیگیر خرید تجهیزات سینمایی برای این دو شهرستان هستیم.

وی افزود: بعد از سال‌ها خراسان شمالی میزبان جشنواره فیلم کوتاه خواهد بود که تفاهم‌نامه آن با مجموعه سینما جوانان انعقاد شده است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی در مورد سینما جوانان استان گفت: برای سینما جوانان مبلغ ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال صرف خرید تجهیزات شده است که به زودی مکان این سینما نیز افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه نگاه مجموعه به موسیقی استان باعث شد رویدادهای بسیاری در حوزه موسیقی اتفاق بیفتد، توضیح داد: برگزاری جشنواره موسیقی تارآباد، نغمه‌های شاه جهان، موسیقی فجر، شب‌های موسیقی و میزبانی جشنواره ملی آواها ونواهای رضوی اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد بود که در این حوزه رقم خورد.

مرواری گفت: مهرماه امسال میزبان جشنواره منطقه یک موسیقی نوایی ایران خواهیم بود.

این مسئول ادامه داد: در بحث هنرهای تجسمی ماهانه ۲تا ۳ نمایشگاه از آثار هنرمندان در خراسان‌شمالی برگزار می‌شود همچنین مکان انجمن خوشنویسی را که بعد از سال‌ها دغدغه این هنرمندان بود، این اداره کل مرتفع کرد.

وی بیان کرد: خراسان شمالی میزبان سوگواره ملی هنری عاشورا در بخش طراحی کتبیه و پرچم بود همچنین برگزاری سه دوره رویداد ویژه جوانان و نوجوانان با نگاه جهاد تبیین با عنوان ایران روشن از جمله فعالیت‌های فرهنگی بود که در معاونت امورهنری و سینما اتفاق افتاد.

مرواری در مورد برگزاری سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، شرح داد: بعد از سی دوره، خراسان شمالی میزبان این جشنواره از تاریخ ۱۹ تا ۲۴ام شهریورماه با حضور ۱۷۰ هنرمند خواهد بود.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات