در حال بارگذاری
سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی خبرداد:

تخصیص ۳۰ میلیارد ریال وسایل توانبخشی به خراسان‌شمالی

شماره خبر : 1267 - https://asreatrak.ir/short/4y9aj

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۳۰ میلیارد ریال به تازگی برای تامین وسایل کمک توانبخشی مورد نیاز افرادی دارای معلولیت این استان تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» به نقل از ایرنا، صادق جعفری روز شنبه اظهارکرد: ویلچر، سمعک، واکر، عصا، تشک مواج از مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز معلولان تحت پوشش این نهاد است که در گروه‌های مختلف شنوایی، جسمی، بینایی، حرکتی، اعصاب و روان توزیع خواهد شد.

وی افزود: هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از مجموع کل اعتبارات ۱۴۰۳ برای خرید ویلچر برقی تخصیص داده شد و هزینه خرید هر ویلچر برقی از ۴۵۰ میلیون ریال به بالا است و با این میزان ۱۳ ویلچر از شرکت‌های دانش بنیان خریداری و تا پایان مردادماه به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی اضافه کرد: ۸۰ میلیارد ریال سال گذشته جهت خرید ۹ هزار و ۸۰۰ قلم تجهیزات و تامین وسایل کمک توانبخشی مورد نیاز افرادی دارای معلولیت این استان تخصیص یافت.

وی ادامه داد: اعتبارات این حوزه نسبت به سال قبل افزایش خوبی داشته و سعی در خرید وسایل باکیفیت خواهیم کرد و برخی افراد دارای معلولیت علاوه بر مستمری از حق پرستاری خانواده محور نیز برخوردار هستند.

 بر پایه آمار اداره کل بهزیستی خراسان شمالی؛ ۲۴ هزار و ۲۰۰ معلول در این استان یک میلیون نفری زیر پوشش این سازمان حمایتی قرار دارند و در مجموع ۴۶ هزار و ۱۰۷ خانواده شامل ۱۲۴ هزار نفر از خدمات این سازمان حمایتی بهره مند می‌شوند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

انتهای خبر 

0 نظر

ارسال نظرات