در حال بارگذاری
معاون توسعه علوم پزشکی خراسان شمالی:

بیمارستان مادر و کودک ۱۵۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد

شماره خبر : 1223 - https://asreatrak.ir/short/VdKDA

معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: برای احداث بیمارستان مادر و کودک بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان جهت ساخت و حداقل همین میزان اعتبار برای تجهیز موردنیاز است.

 حسن براتی‌زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» گفت: بیمارستان مادر و کودک بجنورد در تاریخ نهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ در محل سایت پردیس بیمارستان امام حسن (ع) این شهرستان کلنگ‌زنی شد.

 وی ادامه داد: پس از پیگیری‌های متعدد برای جانمایی محل احداث بیمارستان در داخل شهر، زمینی واگذار نشد و در نهایت پس از بررسی گزینه‌های موجود، سایت پردیس بیمارستان امام حسن (ع) به دلیل هم‌جواری با سایر مراکز درمانی و فراهم بودن زیرساخت‌ها و فضاهای پشتیبانی انتخاب شد.

 معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیمارستان مادر و کودک در مرحله آزمایش فنی مکانیک خاک و اقدامات مهندسی قرار دارد، گفت: بنابراین کسانی که تمایل و توانایی کمک برای واگذاری زمین را دارند دانشگاه علوم پزشکی استان این پیشنهادها را دریافت می‌کند و فرصت جهت تغییر مکان بیمارستان باقی است.

 براتی‌زاده این بیمارستان را جایگزینی برای بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد عنوان کرد و گفت: تعداد تخت‌های بیمارستان مادر و کودک در گام نخست شامل ۱۰۰ تخت و در گام دوم به ۳۲۰ تخت توسعه پیدا می‌کند.

 وی با اشاره به اینکه مساحت پیش‌بینی‌شده برای ساخت بیمارستان ۳۰ هزار مترمربع در پنج‌طبقه است، ادامه داد: برای احداث بیمارستان مادر و کودک بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان جهت ساخت و حداقل همین میزان اعتبار برای تجهیز موردنیاز است.

 معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه جهت احداث بیمارستان تاکنون حدود ۱۴ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است، افزود: سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار و امسال تیز ۱۰۵ میلیارد تومان جهت احداث بیمارستان مصوب شد.

 براتی زاده در انتها گفت: در این بیمارستان تمام خدمات درمانی برای مادران، اطفال و نوزادان ارائه خواهد شد شامل بخش‌هایی از جمله آی‌سی‌یو (ICU)، اورژانس، رادیولوژی، زنان و زایمان، NICU، جراحی اطفال، نازایی موجود است.

مصاحبه از عبدالله یزدانی
انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات