در حال بارگذاری
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌شمالی:

بهره‌مندی ۴۱۰ نفر از خدمات درمانی در خراسان‌شمالی

شماره خبر : 1794 - https://asreatrak.ir/short/NDxOR

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌شمالی گفت: ۴۱۰نفر از خدمات درمانی هلال‌احمر در شهرستان بجنورد و سملقان بهره‌مند شدند.

ابوالفضل محبان در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: طرح برگزاری کاروان خدمت و  سلامت در مناطق محروم توسط جمعیت هلال‌احمر وجود دارد که هرماهی بسته به اعلام هر شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هرساله به طور میانگین ۴۰ روستا از این طرح برخوردار می‌شوند، افزود: تیم ۱۵ نفره هلال احمر بجنورد به طور داوطلب شامل پزشک، پرستار، دندان پزشک، مربی، آرایشگر در طی چهار روز گذشته به دو روستا کم برخوردار جمی و صندل آباد اعزام شدند که به ۲۷۰ نفر خدمات ارائه کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی در مورد خدماتی که در این دو روستا ارائه شد، گفت: خدمات درمانی شامل ویزیت پزشکان، خدمات دارویی، پرستاری، مامایی و مشاوره، دندان پزشکی همراه با فضای دوستدار کودک و آموزش امدادی است که به روستاهای کم برخوردار جمی و صندل‌آباد ارائه شد.

محبان درمورد هدف برگزاری این طرح افزود: یکی از اصول جمعیت هلال‌احمر کاهش آلام بشری و التیام درد مردم کم برخوردار جامعه تعیین شده است که برگزاری این طرح با هدف کمک به اقشار کم‌برخوردار جامعه برگزار شد.

این مسئول اظهار کرد: روز گذشته نیزتیم ۱۵ نفره هلال‌احمر شهرستان سملقان در روستای بربرقلعه شامل ماما، پزشک، مشاور، مربی خدماتی نظیر پزشکی، پرستاری، دندان پزشکی ارائه شد که ۱۴۰ نفر از خدمات رایگان ویزیت پزشکی، مشاوره، دندان پزشکی بهره‌مند شدند.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات