در حال بارگذاری

برگی از زندگی شهید مرتضی شاکر گلیانی

شماره خبر : 939 - https://asreatrak.ir/short/4y9Ol

شهید مرتضی شاکر گلیانی فرزند یحیی در سال ۱۳۵۳در بجنورد به دنیا آمد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، شهید مرتضی شاکر گلیانی تحصیلاتش را تا اتمام مقطع دبیرستان و اخذ دیپلم در همین شهر گذراند. پس از آن به خدمت مقدس سربازی رفته و به شهادت رسید.
شهید گلیانی از همان سنین کودکی به همراه پدرش به مسجد می‌رفت. در سن ۵ سالگی جهت آموزش قرآن به کلاس قرآن می‌رفت از بچه مسجدی‌های پرپا قرص بود و در مسجد مکبری می‌کرد.

در دوران تحصیل دانش آموزی درس خوان و با انظباط بود. قرآن خواندن را دوست داشت. به ائمه اطهار ارادت خاصی داشت خصوصا در کارهایش به حضرت علی(ع) توسل می‌جست.  
در مراسم‌های ویژه مذهبی از جمله نماز جمعه و ادعیه در مساجد شرکت می‌کرد. در دبیرستان جزو اعضای انجمن اسلامی و بسیج دانش آموزی بود. به پدر و مادرش نهایت احترام را می‌گذاشت.
با رسیدن به سن سربازی جهت خدمت و انجام وظیفه خود را معرفی کرد و در نیروی انتظامی به عنوان نیروی یگان ویژه به مبارزه با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر می‌پرداخت.
هر چند که حدود ۱۰ سال از پایان جنگ تحمیلی می‌گذشت و دیگر ظاهرا دشمن به کشور حمله نمی‌کرد اما دشمن بس خطرناکتر دست از سر کشور عزیز اسلامی خصوصاً جوانان ایران بر نمی‌داشت و آنهم مواد مخدرو سوداگران این ماده خانمان برانداز می‌باشد.
در شانزدهمین روز از سال ۷۷ در ارتفاعات نیشابور توسط اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر پاکش پس از تشیع در گلزار شهدای بجنورد به خاک سپرده شد.

انتهای خبر/گ

0 نظر

ارسال نظرات