در حال بارگذاری

برگی از زندگی شهید سید جلیل حاتمی

شماره خبر : 1186 - https://asreatrak.ir/short/en0DZ

شهید سید جلیل حاتمی فرزند سید قاسم به سال ۱۳۴۴ در روستای گوی جنگ شهرستان راز و جرگلان متولد شد و در یکم مردادماه ۱۳۶۱ در منطقه سومار به شهادت نائل شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک»، شهید سید جلیل حاتمی فرزند سید قاسم به سال ۱۳۴۴ در روستای گوی جنگ شهرستان راز و جرگلان متولد شد.

به گفته والدین، شهید سید جلیل حاتمی هنگام تولد نوزاد زیبایی بود که این امر موجب شور و شعف بسیار خانواده شد.

شهید حاتمی نکات اولیه مذهبی را در نزد پدر و مادر می‌آموزد، او در نوجوانی سایه پر مهر مادر را از دست می‌دهد و با توجه به دوری راه و نبود امکانات تحصیل وی برای جبران مخارج خانواده به کشاورزی می‌پردازد.

وی در سال‌های بعد برای کار به شهر تهران می‌رود و هر ماه مبالغی را برای خانواده ارسال می‌کند، در این دوران پدرش به علت بیماری خانه نشین بود.

شهید حاتمی مسائل شرعی و حفظ حجاب را به خواهرانش تاکید داشت. در امور مهم به ائمه و معصومین متوسل می‌شد. نماز اول وقت را فراموش نمی‌کرد و در هرمکانی با شنیدن صوت قرآن سراپا گوش می‌شد. حتی با دوری از زندگیش از روستا همه ساله در ایام محرم حضوری پرنشاط داشت.

وی خود را موظف به اطاعت از امر ولایت و امام می‌دانست در آغاز جنگ ۱۷ ساله بود که در لباس بسیج تحت فرمان امام به سوی مبارزه با دشمن شتافت و در تایید این را می‌گوید: کربلای ما اینجاست و باید جدمان حسین زمان را یاری کنیم و با این انگیزه خالصانه در ۱ مرداد ۱۳۶۱ در منطقه سومار به خیل مومنان بهشت جاوید خداوند نائل می‌شود.

پیکر پاک شهید سید جلیل حاتمی طی مراسمی در گلزار شهدای شهرستان راز (بهشت قاسم) خاک‌سپاری شد.

انتهای خبر/دهقانی

0 نظر

ارسال نظرات