در حال بارگذاری

برگی از زندگی شهید حسین قاسمی

شماره خبر : 906 - https://asreatrak.ir/short/V9k6O

شهید قاسمی در تاریخ ۷ آذرماه ۱۳۳۰ در روستای ارکان از توابع بجنورد دیده به جهان گشود و در ۳۰ شهریور ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی مهران در ارتفاعات کله قندی بعد از عملیات والفجر۳ به شهادت رسید.

به گزارش عصراترک، شهید قاسمی در تاریخ ۷ آذرماه ۱۳۳۰ روستای ارکان از توابع بجنورد دیده به جهان گشود واز همان دوران کودکی بارشد در محیطی سالم وساده وبا دیدن پدردین دارش با نمازوروزه آشنا می‌شود وبه تقلید از پدرش در کنار اودر برابر خدا سر به سجده خم زمی کند واوقات فراغتش را به نماز می‌ایستد وگاهی اوقات هم به مطالعه کتاب وبازی می‌پرداخت.  

این شهید در تیرماه ۱۳۵۰ خدمت سربازی‌اش را درمنطقه باجگیران شروع کرد و۶ ماه مانده به پایان سربازی راضی به ازدواج می‌شود این شهید عزیز مانند سایر شهدا در برابر مشکلات صبور وبزرگترین آرزویش زیارت خانه خداوکربلا بود ایشان به طور رسمی با دختری پاک وبی آلایش ازدواج می‌کند وصاحب چهار فرزند می‌شود اما هیچ کدام از آنها زنده نماندند در کارهای منزل به همسرش کمک می‌کرد ودر خویشتن داری بسیار عالی بود ودربرخوردبا مسائل روزگاربا آغوش باز استقبال می‌کرد درکارهایش نظم داشت وازدروغ وتهمت پرهیز می‌کرد.  


شهید قاسمی فردی شجاع وباشهامت بود وگوش به فرمان مافوق خود بود وهیچ موقع کاری بدون اجازه آنها انجام نمی‌داد مسئولیت پذیری خاصی نسبت به اموال بیت المال داشت واحساس مسئولیت می‌کرد.

سرانجام شهید قاسمی در ۳۰ شهریور ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی مهران در ارتفاعات کله قندی بعد از عملیات والفجر۳ در حین مهمات رسانی وجمع آوری سلاح‌های غنیمتی مورد اصابت گلوله توپ یا خمپاره قرار گرفت وبه شهادت رسید.

انتهای خبر/دهقانی

0 نظر

ارسال نظرات