در حال بارگذاری

برگی از زندگی شهید جعفر شرافتی قربانی

شماره خبر : 1169 - https://asreatrak.ir/short/4XBnW

شهید جعفر شرافتی فرزند غلامعلی دهم اردیبهشت سال ۱۳۴۰ در بجنورد به دنیا آمد و در بیست و ششم اردیبهشت سال ۱۳۶۵ در حمله هوایی در منطقه حاج عمران به شهادت رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، شهید شرافتی اولین بار در سن ۲۰ سالگی به جبهه اعزام شده از سال ۶۰ که استخدام ارتش شد از اول جنگ بطور مداوم در جبهه حضور داشت.
چون جعفر از کودکی پدرش را از دست داده بود مادبهرش همیشه سعی می‌کرد طوری رفتار کند که وی کمبود پدر را احساس نکند.

برای اینکه خودش پدرش را از دست داده بود سعی بر آن داشت با فرزندان بی‌پدر مهربانتر رفتار کند و هر چه که داشت در اختیار آنان بگذارد.

ازدواج را سنت پیامبر(ص) می‌دانست بنابراین در سال ۶۳ و در سن ۲۳ سالگی ازدواج کرد. ملاک او برای انتخاب همسر اخلاص و صداقت بود تمام مدتی که با همسرش زندگی می‌کرد و با وجود اینکه سن کمی داشت ولی خیلی خوب و مهربان و رئوف بود و سفارش به حفظ شئونات اخلاقی و اسلامی می‌کرد.

همه اعضا خانواده را دوست داشت و جز خوبی از خودش چیزی به یادگار نگذاشت و مادر همسرش را بقدری دوست داشت که چون سید بود همیشه می‌گفت بی‌بی جان دعا کن برای اسلام و برای همه ما جوانان که راه درست را در پیش داشته باشیم.

مخارج خانواده را از محل کار که استخدام ارتش بود تامین می‌کرد. 

اخلاق و رفتار ایشان در عمل نشانگر محبت به اهل بیت بوده است و بسیار مخلص بود نسبت به انجام فرائض و عبادات در حد توان کوشا بود و با اعتقاد و با ایمان بود و نماز و فرائض اسلام را به جا می‌آورد.

دفاع از ایران را وظیفه خود می‌دانست و از اینکه نظامی بود احساس شادمانی می‌کرد به خاطر استوار و پایدار نگه داشتن اسلام و پیروزی انقلاب اسلامی به فکر رفتن به جبهه افتاد و اولین بار در سن ۲۰ سالگی در سال ۱۳۶۰ به جبهه اعزام شد.

همیشه در فکر شهادت بود و هر موقع که از جبهه می‌آمد می‌گفت شهادت یک امر الهی است وقتی من به شهادت رسیدم همه باید خوشحال و خندان باشند.  

طبق گفته دوستانش در عملیات روحیه شادی داشت در ایام دفاع مقدس همرزمانش را به صبر و ایمان توصیه می‌کرد از شهدا با احترام یاد می‌کرد و به شهیدشدن و شهادت در راه اسلام عشق می‌ورزید و سرانجام در حاج عمران در حین خدمت و پشت دستگاه بی‌سیم شهید شد.  

انتهای خبر/گ

0 نظر

ارسال نظرات