در حال بارگذاری

برگی از زندگی شهید براتعلی قدیمی

شماره خبر : 1163 - https://asreatrak.ir/short/4zja5

شهید براتعلی قدیمی فرزند علی اصغر ۱۶مهرماه سال ۱۳۳۴ در روستای چخماقلو بجنورد قدم به عرصه وجود نهاد و در عملیات کربلای پنج منطقه شلمچه توسط دشمن بعثی به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک»، شهید براتعلی قدیمی فرزند علی اصغر ۱۶مهرماه سال ۱۳۳۴ در روستای چخماقلو بجنورد قدم به عرصه وجود نهاد.

او در سن ۲۲ سالگی ازدواج کردو صاحب دو پسر و یک دختر شد. شهید براتعلی عاشق اهل بیت(ع) بود و در اجرای مراسمات اهل‌بیت تمام توان خویش را به کار می‌بست و تمام فرائض دینی خویش را به موقع به جا می‌اورد.

شهید قدیمی بسیار به مسئله صداقت و اخلاص اهمیت می‌داد و هیچگاه از صداقت دست بر نمیداشت وی در بر پایی دعای کمیل و توسل در مسجد روستا نقش به سزایی را ایفا می‌کرد و مداح بسیار خوبی بودند و حنجره خویش را وقف اهل بیت نموده بودند.

او  بسیار تابع ولایت فقیه بودند لذا با اینکه در سال ۱۳۵۳ به خدمت سربازی مشرفشده بودند ولی در سن ۲۸ سالگی برای دفاع از اسلام و لبیک به فرمان رهبری عازم جبهه‌های نبرد شدند.

شهید قدیمی چهار ماه در جبهه‌های نبرد مبارزه کردند و به عنوان أرپی جی زن خدمت می‌کردند تا اینکه در ۲۲ دی‌ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج منطقه شلمچه توسط دشمن بعثی به شهادت رسید و پیکر ایشان را در روستای چخماقلو بجنورد به خاک سپردند.

انتهای خبر/دهقانی

0 نظر

ارسال نظرات