در حال بارگذاری

برگی از زندگینامه شهید حمیدرضا لطافتی

شماره خبر : 1447 - https://asreatrak.ir/short/VbrP2

شهید حمیدرضا لطافتی سال ۱۳۳۷ در شهر بجنورد چشم به جهان گشود و در ۲۰ اسفندماه سال ۱۳۶۸ طی درگیری در منطقهٔ (گردنهٔ قلاجهٔ باختران) به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک»، شهید حمیدرضا لطافتی فرزند ذوالفقار، سال ۱۳۳۷ در شهر بجنورد چشم به جهان گشود.

وی در هنگام تولّدش به مبارکی وجودش گوسفندی را قربانی و بین فقرا تقسیم کردند. از کودکی به نماز می‌ایستاد و روزه می‌گرفت و روحیه معنوی خود را تقویت می‌کرد.

او قبل از انقلاب در راهپیمایی‌ها و اعتراضات مردمی یکبار توسط ماموران رژیم پهلوی دستگیر می‌شود و مورد بازخواست و شکنجه قرار گرفت.

شهید در ۳۱ سالگی با همسری مهربان و متّدین عقد ازدواج می‌بندد و در سراسر این زندگی ۱۸ ماهه تفاهم و احترام متقابل به همسر را از یاد نمی‌برد که ثمرهٔ ازدواج او دو فرزند پسر شد.

شهید حمیدرضا لطافتی با فرا رسیدن دوران خدمت نظام که بعد از انقلاب صورت گرفت به دانشکده افسری وارد می‌شود. او با احترام به اعتقادات همواره در آسایشگاه به عنوان امام جماعت سربازان به نماز می‌ایستاد. 

با شروع جنگ تحمیلی با اطاعت کامل از فرامین ولایت و امام(ره) در ۲۲ سالگی و با درجه سرگردی در بخش حفاظت اطلاعات ارتش عرصهٔ جنگ را می‌آزماید. طی هشت سال مداوم حضور در جبهه دوبار از ناحیهٔ کتف مجروح می‌شود اما هر بار با عزمی راسخ به نبرد باز می‌گشت.

شهید سرانجام پاکباز و سبک‌بال در ۲۰ اسفندماه سال ۱۳۶۸ طی درگیری در منطقهٔ (گردنهٔ قلاجهٔ باختران) جان را تقدیم آرمان‌های انقلاب می‌کند.

پیکر پاک شهید حمیدرضا لطافتی در سیل اشک‌ها و موج اندوه طی مراسمی در گلزار شهدای شهر بجنورد به خاک سپرده شد.

 

انتهای پیام/ رحمانی 

0 نظر

ارسال نظرات