در حال بارگذاری
رئیس هیأت سوارکاری خراسان شمالی خبرداد:

برگزاری هجدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن

شماره خبر : 1289 - https://asreatrak.ir/short/4ZP1k

رئیس هیأت سوارکاری خراسان شمالی گفت: هجدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن به میزبانی پارک باباامان بجنورد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصراترک به نقل از روابط عمومی ورزش و جوانان خراسان شمالی، محمدتقی ولیان  به برگزاری این جشنواره در بجنورد اظهار کرد: هجدهمین جشنواره به میزبانی پارک باباامان بجنورد و در تاریخ ۲۳ شهریور ماه برگزار می‌شود.

رئیس هیأت سوارکاری خراسان شمالی بیان کرد: در این جشنواره میزبان اسب‌های اصیل ترکمن از نقاط مختلف کشور خواهیم بود.

ولیان با بیان اینکه مسابقات زیبایی اسب در اقصی نقاط مختلف دنیا به دلیل جلوه‌های باشکوه، همیشه با استقبال گسترده تماشاچیان همراه است، تصریح کرد: کمک به اقتصاد روستایی و توسعه صنعت پرورش اسب از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با بیان اینکه کمک به اقتصاد روستایی، توسعه صنعت پرورش اسب و فرهنگ اسبداری، ایجاد نشاط و شادابی و رشد صنعت گردشگری از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره مذکور است، ادامه داد: اسب اصیل ترکمن، ظرفیتی بی‌بدیل برای استان بوده و برگزاری این جشنواره فرصتی برای احیاء و معرفی آداب، سنن و فرهنگ مردم منطقه است.

رئیس هیأت سوارکاری خراسان شمالی تاکید کرد: در این جشنواره باید در کنار شناساندن ویژگی‌های «اسب اصیل ترکمن» به جامعه و دوست داران این حیوان نجیب، به تولید ثروت و توسعه صنعت پرورش اسب و تقویت صنعت گردشگری نیز توجه ویژه‌ای شود.

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات