در حال بارگذاری
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی:

برآورد خسارت از روستاهای سیل‌زده شیروان آغاز شد

شماره خبر : 948 - https://asreatrak.ir/short/V9kWO

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی با اشاره به اینکه طی شب گذشته راه‌های ۱۰ روستای سیل زد، باز شد، گفت: از ابتدای صبح برآورد خسارت از منازل، باغ‌ها توسط کارشناسان آغاز شده است.

غلام‌رضا شفیق، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» دررابطه‌با آخرین وضعیت سیلاب روز گذشته در شهرستان شیروان گفت: براثر جاری‌شدن سیل عصر روز گذشته راه ارتباطی ۱۰ روستای بخش سرحد شیروان مسدود شده بود.

 وی ادامه داد: در بخش قوشخانه نیز از مرکز بخش به سمت سرداب سرانی، رسوب‌گذاری در پنج روستا بالا بوده و تردد سنگین شده بود، در برخی نقاط رسوبات به ۱.۵ متر می‌رسید که بعد از فروکش‌کردن سیل، رسوب‌برداری آغاز شد و طی سه ساعت راه‌ها باز شد.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی اضافه کرد: در حال حاضر تمام راه‌های روستایی استان باز هستند، درحالی‌که ممکن است در برخی نقاط تردد به‌کندی باشد؛ اما جریان عبور و مرور برقرار است.

 وی خاطرنشان کرد: همچنین نیمه‌شب گذشته ۲۳ منزل مسکونی در بخش قوشخانه که درگیر آب‌گرفتگی شده بودند، به‌صورت کامل تخلیه آب صورت گرفت.

 شفیق اضافه کرد: روستای سرانی در بخش قوشخانه علاوه بر ورود آب به منازل مسکونی، سیل به باغ‌های داخلی روستا وارد شده و به‌صورت کامل از بین رفته که جهاد کشاورزی برآورد خسارت توسط کارشناسان را آغاز کرده است.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی یادآور شد: خوشبختانه این سیلاب از لحاظ جانی هیچ خسارتی نداشته است.

 وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه هواشناسی استان هشدار زرد صادر کرده بود، گفت: سازمان مدیریت بحران به‌صورت پیامکی هشدار نارنجی برای سازمان مدیریت بحران استان ارسال کرد که به تمام فرمانداری‌های استان هشدار صادر شد، روال براین‌اساس است که اگر هر هشداری صادر شود به تمام فرمانداری‌ها اعلام می‌شود؛ زیرا برخی هشدارهای نقطه‌ای خسارت‌های زیادی دارد.

 شفیق ابراز داشت: به دنبال هشدارهای اعلام شده آماده‌باش کامل به تمام نیروهای امدادی، خدماتی و اجرایی صادر شده بود.

 وی دررابطه‌با انتشار برخی اخبار مبنی بر تخلیه کامل روستا به دنبال جاری‌شدن سیل، گفت: نکته قابل‌توجه این است که هیچ روستایی براثر بارش باران و سیلاب تخلیه نشده است.

 این مسئول اضافه کرد: به دنبال حوادث طبیعی که رخ می‌دهد، کارشناس بیمه و حوادث فنی بر اساس بررسی‌هایی که انجام می‌دهد، مبلغی از طریق فیش‌های برق در تمام منازل در سراسر کشور برای بیمه کسر می‌شود و در قالب خسارت به خانوارها پرداخت می‌شود.

 شفیق یادآور شد: براین‌اساس تاکنون طی سال گذشته ۲ میلیارد تومان خسارت توسط صندوق بیمه دریافت شده است.

 این مسئول افزود: همچنین دررابطه‌با باغ‌ها و زمین‌های زراعی که خسارت ‌دیده‌اند، بر اساس تصمیمات کشوری در صورتی خسارت به آنها پرداخت می‌شود که بیمه داشته باشند، اما اگر خسارت به بخش‌های عمومی وارد شده باشد، تقاضا می‌شود و می‌توانند به روستاها و شهرستان‌ها پرداخت شود.

مصاحبه از آرزو رحمانی
 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات