در حال بارگذاری
امام جمعه آشخانه:

تعطیلی عزاداری محرم در زمان پهلوی

شماره خبر : 1042 - https://asreatrak.ir/short/Vp95W

امام‌جمعه آشخانه گفت: در زمان رضاخان پهلوی با عزاداری ماه محرم مخالفت می کردند که مردم به صورت مخفیانه برای امام‌حسین(ع) عزاداری می‌کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبر تحلیلی عصر اترک حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد شریعتی‌نژاد امام‌جمعه آشخانه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گفت: رضاخان جنایت‌های زیادی در ایران مرتکب شد که مخالفت با حوزه‌های علمیه، بستن حوزه‌ها و خلع لباس روحانیت برخی از آنها بود.

وی ادامه داد: رضاخان با روضه اباعبدالله علیه‌السلام مخالفت کرد به‌طوری‌که تمام مجالس موعظه و عزاداری‌ها تعطیل شد؛ بدین جهت مخفیانه در زیر‌زمین‌های منازل در شبها مجلس روضه بر پا می‌کردند.

امام‌جمعه‌آشخانه افزود: برای اینکه مردم را تحقیرکند و دست نیاز به سوی رضاخان دراز کنند؛ املاک مرغوب مردم را به نام خودش ثبت سند می‌کرد و یا املاک را برای دربانیانش و خوانین نوکر حلقه به گوشش هدیه می‌داد.

وی با بیان قیام مردم باغیرت مشهد و تحصن مسجد گوهرشاد ابراز داشت: کشف حجاب زنان و تغییر پوشش مردان از لباس کرباس به کت و شلوار و کلاه شاپور را از دیگر جنایت های رضاخان عنوان کرد. 

شریعتی‌نژاد تصریح کرد: عده‌ای از زنان که به دنبال کشف حجاب افتاده‌اند و با حجاب که دستور دین خدا است به مبارزه و جنگ برخاسته‌اند، باید دستگاه قضایی در این مورد تصمیم قاطعی بگیرد.

انتهای خبر/ قربانی

0 نظر

ارسال نظرات