در حال بارگذاری
امام‌جمعه شهرستان رازوجرگلان:

اربعین حسینی جاذبه مغناطیسی است

شماره خبر : 1556 - https://asreatrak.ir/short/NYaRD

امام جمعه شهر راز گفت: اربعین حسینی جاذبه مغناطیسی است که خداوند متعال همه انسان‌ها را از رنگ و نژاد و زبان و حتی مذهب، زیر پرچم توحیدی نزدیک می‌کند.

 حجت‌الاسلام  حسین نادعلی زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی  عصر اترک گفت: اربعین حسینی جاذبه مغناطیسی است که خداوند متعال همه انسان‌ها را از رنگ و نژاد و زبان و حتی مذهب، زیر پرچم توحیدی که اباعبدالله الحسین (ع) در عاشورای حسینی و در کربلا و حضرت زینب (س) در ایام اسارت برافراشته‌اند تا همه انسان‌ها را به سمت خداوند نزدیک کند.

وی افزود: جاذبه اربعین حسینی مردم سراسر جهان را به سمت اخلاق،انسانیت،ایثار و فداکاری، مبارزه با ظلم، استبداد و سلطه دعوت می‌کند.

 نادعلی زاده با اشاره‌ به‌نزدیک شدن اربعین حسینی گفت: خوشا به حال عزیزانی که در ایامی که مناسبت دارد با ایام اربعین حسینی به کربلای معلی مشرف شده‌اند و از نزدیک در «روضة الجنت الحسین» علیه السلام شرکت کردند و در مشایه پیاده‌روی اربعین حضور پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: دلدادگان حسینی هم که توفیق حضور پیدا نکرده‌اند در این مناسک عظیم و در این مراسم بزرگ، می‌گوییم «یا لَیتَنا کنّا مَعَک فَنَفوزَ فَوْزاً عَظیماً».

 امام جمعه شهر راز خاطرنشان کرد: اگرچه با تمام عشق و علاقه که به سید و سالار شهیدان اهل جنت داریم اما توفیق حضور از نزدیک را پیدا نکردیم؛ اما از راه دور هم می‌توانیم بگوییم «علیک منی سلام‌الله ابداً» و در این حماسه عظیم هم دل و جانمان را هم شفا ببخشیم.

وی تصریح کرد: از عطر وجود پرچم توحیدی که امام حسین (ع) و حضرت زینب (س)  گسترانده‌اند، استفاده می‌کنیم و  دعا می‌کنیم خداوند متعال زیارت از راه نزدیک همه عزیزان و زیارت از راه دور همه عزیزانی که مشرف نشده‌اند را قبول بفرماید.

 

انتهای خبر/ ادبی

0 نظر

ارسال نظرات