سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۸۰۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۲۴ - ساعت ۲۲:۴

۷۰۰ واحد مسکن روستایی خراسان‌شمالی آماده افتتاح است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی گفت: ۷۰۰ واحد مسکن روستایی در استان به مرحله بهره‌برداری رسید که همزمان با دهه حساب ۱۰۰ امام خمینی(ره) در ۲۱ تا ۳۱ فروردین ماه افتتاح می‌شود.
۷۰۰ واحد مسکن روستایی خراسان‌شمالی آماده افتتاح است,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک به نقل از ایرنا، هادی زارعی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی اظهار کرد: این تعداد مسکن روستایی با استفاده از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی اجرا شده است و مالکان آن از بهمن ماه پارسال تاکنون موفق به دریافت پایانکار برای این واحدها شدند.

وی افزود: اکنون بیش از ۶۰ درصد از واحدهای مسکونی در روستاهای استان مقاوم سازی شده است و دولت تلاش دارد تا با پرداخت تسهیلات به مقاوم سازی منازل روستاییان سرعت دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی با اشاره به افتتاح پروژه های زیرسازی و روسازی و آسفالت در ۱۳ روستای استان گفت: این پروژه ها در گستره ۴۴ هزار مترمربع اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای زیرسازی، روسازی و آسفالت در روستاهای شهرستان های مانه، سملقان، شیروان، بجنورد، فاروج، اسفراین، رازوجرگلان و بام و صفی آباد به بهره برداری رسیده است.

زارعی، اعطای چهار هزار و ۹۳۱ جلد مالکیت منازل شهری و روستایی را از دیگر اقدامات در دهه حساب ۱۰۰ امام خمینی(ره) در استان عنوان کرد و گفت: سه هزار و ۱۴۵ جلد سند روستایی و یکهزار و ۷۸۶ جلد سند شهری در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

وی افزود: این بنیاد صدور سند برای روستاییان و شهروندان ساکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت را بر عهده دارد و در این زمینه تسهیلات و شرایط بسیار مناسبی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی در زمینه صدور سند مالکیت برای واحدهای مسکونی در جایگاه مناسبی میان استان های کشور قرار دارد به طوری که پارسال رتبه اول استان های کشور را به خود اختصاص داد.

وی اظهار کرد: در مجموع برای افتتاح پروژه های قابل افتتاح در دهه حساب ۱۰۰ امام خمینی(ره) در استان حدود یکهزار و ۵۸۴ میلیون ریال هزینه شده است.

به گزارش عصراترک، خراسان شمالی از لحاظ بافت جمعیتی شرایط ویژه ای دارد و ۴۴ درصد از اقوام کرد، ترک، لر و ترکمن در این خطه از شمالشرق کشور در نواحی روستایی سکونت دارند و این نکته بیانگر اهمیت و نقش روستا در اقتصاد استان دارد.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک