یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۹۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ - ساعت ۱۴:۷

دعوت جامعه پزشکی با نسخه‌نویسی برای شرکت در انتخابات

پزشکان اعم از عمومی، متخصص و فوق تخصص که همواره برای درمان بیماری‌ها و سلامت مردم نسخه می‌نویسند و دارو تجویز می‌کنند، این بار اما در سربرگ‌های خود برای درمان مشکلات کشور شرکت در انتخابات را نسخه پیچیدند.
دعوت جامعه پزشکی با نسخه‌نویسی برای شرکت در انتخابات,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک به نقل از ایرنا، جمعی از پزشکان در اقدامی نمادین برای نخستین بار از طریق نسخه‌نویسی مردم را برای حضور پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند به مشارکت دعوت کردند. این پزشکان در آستانه انتخابات با راه‌اندازی پویش سراسری و در اقدامی مبتکرانه با اعلام حضور خود در انتخابات، مردم را نیز برای شرکت هر چه باشکوه تر در این جشن ملی دعوت کردند.

بازنشر نسخه پزشکان و دعوت آنها به مشارکت در انتخابات در میان کاربران فضای مجازی بازتاب گسترده داشته است و به واقع پزشکان هم مانند سایر اقشار جامعه همگام با مردم انتخابات را عامل وحدت و گره گشای مشکلات کشور می دانند.

پدرام پاک آیین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا از آغاز پویش خودجوش «نسخه حضور» از سوی جامعه پزشکی در روزهای گذشته و با هدف دعوت مردم به مشارکت در انتخابات ۱۱ اسفند خبر داد و گفت: شمار قابل توجهی از پزشکان فعال در مراکز درمانی دولتی و خصوصی سراسر کشور، با نوشتن «نسخه حضور» مردم را به مشارکت پرشور در انتخابات یازدهم اسفند و حضور در پای صندوق های رأی دعوت کردند. این پزشکان صرف نظر از اینکه به کدام نامزد یا نامزدهای انتخاباتی رأی می دهند، خواستار اصل حضور آحاد مردم در روز جمعه، ۱۱ اسفند به عنوان پشتوانه‌ مجلس دوازدهم شدند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نسخه‌های حضور این پزشکان که در بین آنها چهره‌هایی با سلیقه‌های گوناگون مشاهده می‌شود، بر حضور پُرشور مردم در انتخابات، وحدت ملّی، ‌عزم و اراده ملّت ایران برای حضور در صحنه، قدرت ملی، امنیّت ملی، اتحاد مردم، تشجیع مسئولان به سرعت عمل و پیشرفت با مشارکت بالا در انتخابات و تشکیل مجلس قوی تأکید شده است.

دکتر ابوالفضل ایرانی خواه فوق تخصص گوارش و کبد در اقدامی نمادین در نسخه‌ای نوشت: «شهروند گرامی، انتخابات مجلس و خبرگان رهبری فرصتی است که تاثیرگذاری خود را در سیاست‌های اداره کشور ابراز نمایید.»

دعوت جامعه پزشکی با نسخه‌نویسی برای شرکت در انتخابات

 

دکتر عباس فضلی زاده متخصص کودکان و نوزادان نیز نوشت: «من هم رأی می دهم. چون که رهبرم، نظام، کشورم و مردمم را دوست دارم و می دانم که رأی من و هموطنانم ضامن اقتدار و امنیت کشورم می باشد.»

 

دعوت جامعه پزشکی با نسخه‌نویسی برای شرکت در انتخابات

 

دکتر سید فخرالدین حجازی متخصص قلب و عروق نیز نوشت: «با توجه به اهمیت سرنوشت سرزمینم جمعه حتما رای می دهم.»

 

دعوت جامعه پزشکی با نسخه‌نویسی برای شرکت در انتخابات

 

دکتر محمود پرهام متخصص داخلی و فوق تخصص غدد نیز نوشت: «من رأی می دهم تا در تعیین سرنوشت کشورم نقش داشته باشم تا در اقتدار و امنیت ملی کشور اسلامی عزیزمان موثر باشم. تا با انتخاب نمایندگان شایسته در وظیفه خطیر قانونگذاری و نظارتی سهیم باشم.»

 

دعوت جامعه پزشکی با نسخه‌نویسی برای شرکت در انتخابات

 

دکتر حمیدرضا دشتی متخصص داخلی، اطفال و اعصاب در نسخه خود نوشت: «برای کشورم، برای رهبرم، برای عزت و سربلندی ایران رأی می‌دهم.»

 

دعوت جامعه پزشکی با نسخه‌نویسی برای شرکت در انتخابات

 

دکتر سکینه سادات لطیفی هم در سربرگ خود نوشت: «وقتی رأی دادم، حق دارم که پیگیر وعده‌هایش باشم. پس هوشمندانه تحقیق کنیم و رأی دهیم چرا که سیاستمداران بد توسط مردم خوبی که رأی نمی‌دهند، انتخاب می‌شوند.»

 

دعوت جامعه پزشکی با نسخه‌نویسی برای شرکت در انتخابات

 

این موارد تنها نمونه‌هایی از اعلام حضور پزشکان در پویش «نسخه حضور» است و پزشکان، کادر درمان، اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی و خانواده نظام سلامت در قالب این پویش و فراخوان ملی در کانال‌ها و شبکه های پیام‌رسان داخلی همچنین پایگاه‌های خبری، مردم را برای حضورپررنگ و منسجم در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری دعوت کرده‌اند.

در همین راستا، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از پایه‌های حفظ استقلال نظام را انتخابات دانست و افزود: انتخابات مجلس نشان می‌دهد که مردم برای سرنوشت خود تصمیم می‌گیرند و بنابراین اگر می‌خواهیم استقلال خود را حفظ کنیم باید همه در امور مملکت مشارکت داشته باشیم و در انتخابات‌ها شرکت کنیم و فرد اصلح را انتخاب کنیم.

جمعی از اعضای جامعه پزشکی هم با صدور اطلاعیه ای انتخابات مجلس شورای اسلامی را به عنوان مظهر وفاق ملی، فرصتی برای مشارکت دقیق و فعال در انتخاب افراد شایسته دانستند که برای خدمت به مردم و تحقق ایران قوی به خصوص در حوزه سلامت گام بردارند.

در این فهرست که ۷۹ نفر از پزشکان آن را امضا کرده‌اند، نام متخصصان و فوق تخصصان بنام و مدیران حوزه سلامت و بهداشت به چشم می‌خورد.

۱- دکتر هادی منافی
۲- دکتر سید علیرضا مرندی رییس فرهنگستان علوم پزشکی کشور
۳- دکتر علی اکبر ولایتی
۴- دکتر کامران باقری لنکرانی
۵-دکتر امیرحسین قاضی زاده
۶-دکتر مرضیه وحید دستجردی
۷-دکتر علیرضا زاکانی
۸- دکتر عباس مسجدی
۹- دکتر اسماعیل اکبری
۱۰-دکتر پیرحسین کولیوند
۱۱- دکتر حسن عراقی زاده
۱۲- دکتر فریدون عزیزی
۱۳- دکتر ناصر سیم فروش
۱۴- دکتر سیدمحمود طباطبایی
۱۵- دکتر جعفر اصلنی ۱۶- دکتر حسن ابوالقاسمی
۱۷- دکتر سیدحسن امامی رضوی
۱۸- دکتر حیدر محمدی
۱۹- دکتر باقر لاریجانی
۲۰- دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
۲۱- دکتر مصطفی قانعی
۲۲- دکتر محمد رئیس زاده رییس سازمان نظم پزشکی کشور
۲۳- دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
۲۴- دکتر اکبر فاضل
۲۵- دکتر معصومه آباد
۲۶- دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
۲۷-دکتر حسین قناعتی رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران
۲۸- دکتر عبدالرضا پازوکی رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران
۲۹- دکتر فریدون نوحی
۳۰-دکتر تقی طهماسبی
۳۱- دکتر محمدرضاکلانتر معتمد
۳۲-دکتر جلیل کوهپایه زاده
۳۳-دکتر سیدجمال الدین سجادی
۳۴-دکتر علی فتاحی
۳۵-دکتر محمدرضا رزاقی
۳۶-دکتر علیرضا جللی
۳۷- دکتر محمدعلی محققی
۳۸-دکتر جلیل عرب خردمند
۳۹-دکتر محمدعلی جوادی
۴۰- دکتر محمود جباروند رییس جامعه چشم پزشکان ایران
۴۱- دکتر مصطفی نادری
۴۲- دکتر خسرو جدیدی
۴۳- دکتر حسین وحیدی
۴۴- دکتر رسول دیناروند
۴۵- دکتر بهرام دارائی
۴۶- دکتر مهدی مقتدایی
۴۷- دکتر رضا لاری پور
۴۸- دکتر محمدکریم شهرزاد
۴۹- دکتر عصمت باروتی
۵۰- دکتر رحمت الله حافظی
۵۱- دکتر سیدموید علویان
۵۲- دکترسیدعباس حسنی
۵۳- دکتر رضا مسائلی
۵۴- دکتر محمدحسین آیتی
۶۴- دکتر حیات ممبینی
۶۵- دکترحسین کرمی
۶۶- دکتر محمد تقی حلی ساز
۶۷- دکتر داود کاظمی صالح
۶۸- دکتر حسنعلی غفاری
۶۹- دکتر بهزاد هوشمند
۷۰- دکتر اکبر فاضل
۷۱- دکتر هنردوست
۷۲- دکتر سعید قاضی پور
۷۳- دکتر اصغر مطهری
۷۴- دکتر محمد حسین زارع زاده
۷۵- دکتر مجید احمدی
۷۶- دکتر وحید زمان زاده
۷۷- محمد تقی جهانپور
۷۸- دکتر ابوطالبی
۷۹- یوسف رحیمی

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای تعیین نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس (۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهار ساله) برگزار خواهد شد همچنین مجلس خبرگان رهبری ۸۸ کرسی دارد و از این تعداد، ۱۶ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان به استان تهران اختصاص دارد.

سید محمد تقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط برای حضور پای صندوق و رأی دادن در انتخابات یازدهم اسفند هستند و از این تعداد ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار مرد و ۱۳۳ نفر و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن هستند.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک