یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس انتخابات | کد خبر: ۲۸۷۹۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ - ساعت ۱۲:۳۶
رئیس دیوان عالی کشور:

تلاش دشمن کم‌رنگ جلوه دادن مشارکت عمومی در انتخابات است

رئیس دیوان عالی کشور گفت: دشمنان تاکنون در هر عرصه‌ای که ورود کرده‌اند با شکست مواجه شده‌اند و اکنون نیز تلاش می‌کنند مشارکت مردم در انتخابات را کم رنگ جلوه دهند اما بدون شک حضور حداکثری و مشارکت بالا در انتخابات، تمامی توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کند.
تلاش دشمن کم‌رنگ جلوه دادن مشارکت عمومی در انتخابات است,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک به نقل از ایرنا از دیوان عالی کشور، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری روز سه‌شنبه در جلسه هیأت عمومی با تبریک نیمه شعبان اظهار داشت: شمیم دلنواز نیمه شعبان روز ولادت باسعادت امید مستضعفان خاتم الاولیا، پس از گذشت دو روز همچنان بر مشام جان می نشیند، به پیشگاه آن حضرت عرض ادب و احترام داریم و از پیشگاه حضرت حق ظهور منجی عالم بشریت حضرت حجة بن الحسن (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را مسئلت داریم.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اهمیت انتخابات در کشور تصریح کرد: دشمن با تمام سرمایه‌ و با همه توان و از طریق رسانه‌های معاند و فضای مجازی درصدد توطئه‌هایی علیه کشور است؛ بنابراین وظیفه و تکلیف است که در این میدان جهاد آگاهانه و با بصیرت حضور پیدا کنیم.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به برگزاری پرشور انتخابات گفت: بر همه ما فرض است که زمینه حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی را فراهم کنیم و در همین زمینه نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی با هوشیاری تمام توطئه‌های دشمن را خنثی و امنیت را برقرار کرده‌اند.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی در ایام ۲۲ بهمن ماه و مراسم نیمه شعبان در برقراری امنیت فوق العاده تلاش کردند، برخی عناصر سرسپرده برای مراسم ۲۲ بهمن ماه، نیمه شعبان و انتخابات برنامه هایی داشتند و درصدد ایجاد ناامنی و آشوب در کشور بودند که با چشم بیدار و تیزبین عزیزان ما در نهادهای امنیتی و اطلاعاتی، این توطئه‌ها خنثی شد.

منتظری با تاکید بر اینکه حضور پای صندوق های رأی عبادت است؛ خاطرنشان کرد: مردم با حضور خود پای صندوق های رأی دین خود را به انقلاب، شهدا و امام و رهبری ادا خواهند کرد.

 انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای تعیین نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس (۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهار ساله) برگزار خواهد شد همچنین مجلس خبرگان رهبری ۸۸ کرسی دارد و از این تعداد، ۱۶ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان به استان تهران اختصاص دارد.

سید محمد تقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط برای حضور پای صندوق و رأی دادن در انتخابات یازدهم اسفند هستند و از این تعداد ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار مرد و ۱۳۳ نفر و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن هستند.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک