یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵ - ساعت ۹:۱۱
معاون جمعیت هلال احمر خبر داد:

کاهش تصادفات و تلفات رانندگی با استفاده از فناوری‌های نوین

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر، با اشاره به وقوع حوادث رانندگی در ۳۰ کیلومتری مقصد گفت:‌ آگاهی‌بخشی و استفاده از فناوری‌های جدید به کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن‌ها کمک می‌کند.
کاهش تصادفات و تلفات رانندگی با استفاده از فناوری‌های نوین,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک به نقل از ایرنا پیمان صابریان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: بر اساس آمار پلیس راهور بالغ بر ۶۵ درصد تصادفات رانندگی در ابتدای خروجی یا ۳۰ کیلومتری ورودی شهرهای مقصد حادث ‌می‌شود و باید در این خصوص هشدارهای لازم را به رانندگان داد.

وی افزود: هلال احمر در این راستا با توجه به نزدیکی تعطیلات نوروز و افزایش سفرهای نوروزی چهارمین سمپوزیوم حوادث ترافیکی با رویکرد نوروز بدون حادثه را با حضور ۲۲ دستگاه مرتبط برگزار می‌کند.

صابریان برپایی ایستگاه‌هایی در ۳۰ کیلومتری شهرها برای امکان توقف و استراحت رانندگان را یکی از برنامه های هلال احمر اعلام کرد و افزود: راننده‌ها با توقف در این ایستگاه ‌های بین جاده‌ای هم می توانند رفع خستگی کرده و هم از خدمات بهداشتی و تفریحی این ایستگاه‌ها استفاده کنند.

وی استفاده از اینترنت اشیا و واقعیت افزوده Augmented reality را از مفاهیم و ایده‌های جدید مطرح در این سمپوزیم اعلام کرد که می تواند به راننده‌ها در کاهش تصادفات کمک کند.

صابریان اضافه کرد: فناوری های جدید به راننده احتمال بروز تصادفات را هشدار می‌دهند همچنین در صورت بروز حوادث جاده‌ای به مراکز امدادی برای رسیدن هرچه زودتر به صحنه حادثه اطلاع رسانی می‌کنند. در تکنولوژی های با واقعیت افزوده می‌توان از طریق گوشی همراه به راننده آموزش‌های امدادی را منتقل کرد.

وی آمار کشته‌های حوادث رانندگی را در ایران بسیار زیاد دانست و گفت: تصادفات چون بخشی از آن به انسان مربوط است نیازمند آگاهی رسانی مداوم است.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک