شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۱۶ - ساعت ۱:۳۶
در مراسم روز دانشجو مطرح شد؛

رشد علمی کشور بر عهده دانشجو است

همزمان با ۱۶ آذرماه و روز دانشجو مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه‌های سراسر خراسان شمالی برگزار شد.
رشد علمی کشور بر عهده دانشجو است,

به گزارش عصراترک  آیین روز دانشجو در تمام دانشگاه‌های استان خراسان شمالی از جمله دانشگاه بجنورد، آزاد، کوثر، فرهنگیان، اشراق به مناسبت روز دانشجو برگزار شد.

در حاشیه‌های برگزاری جشن‌های روز دانشجو، آئئین کلنگ‌زنی  آماده سازی بخشی از اراضی نهضت ملی مسکن گلستان شهر بجنورد و راه دسترسی دانشگاه فرهنگیان بجنورد با حضورمدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی، محمد باقر باقرپور، فرماندار بجنورد و سایر مسئولان شهرستانی برگزارشد. 


 

پروژه آماده سازی بخشی از اراضی نهضت ملی مسکن گلستان شهر بجنورد و راه دسترسی دانشگاه فرهنگیان اسفند امسال به بهره‌برداری می‌رسد

سید علی میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در این آئین گفت: این پروژه طی ۴ ماه توسط شرکت ارفع سازان تجلی خراسان شمالی به عنوان پیمانکار احداث می‌شود و اعتبار اولیه آن نیز ۴۴ میلیارد ریال خواهدبود.

وی اظهار داشت: زیرسازی این پروژه توسط اداره کل راه و شهرسازی استان انجام خواهدشد و ۶۵ تن قیر رایگان نیز به شهرداری بجنورد جهت آسفالت ۵۰۰ متر راه دسترسی به دانشگاه فرهنگیان تحویل شده است.

در پایان خاطرنشان کرد: پروژه آماده سازی بخشی از اراضی نهضت ملی مسکن گلستان شهر بجنورد و راه دسترسی دانشگاه فرهنگیان قرار است در اسفند ماه ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

 

رشد علمی کشور برعهده دانشجو است

حجت‌الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی در آئین بزرگداشت روز دانشجو که در سالن همایش دانشگاه فرهنگیان برگزار شده‌بود، اظهار کرد: در تمام دنیا برای دانشجو ارزش قائل هستند، در نظام جمهوری اسلامی از تمام ابعاد مخصوصا از لحاظ دینی برای دانشجو ارزش قائل هستند.

نوری ادامه داد: اگر دانشجویان قدر خود را بدانند و اهداف عالی در علم آموزی مد نظرقرار دهند، برنامه ریزی کنند لذت و توفیق بیشتری پیدا می‌کنند.

وی افزود: در اسلام برای فراگیری علم تشویقات زیادی شده است. اصل فراگیری علم که در اسلام نگاه ویژه ای به آن شده، فریضه است. 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: برای فراگیری علم گفته شده علم را فرا بگیرید ولو اگر در دورترین نقطه باشد. علم آنقدر مهم است که برای فراگیری آن سینه خیز هم حتی باید رفت.

وی با اشاره به صحبت امام صادق که علم را ازهمه فرابگیرید و تعصب نداشته باشید ولو کافر باشد، ادامه داد: علم فقط برای این دنیا خوب نیست بلکه برای آخرت نیز خوب است و دلیل سجده ملائک بر آدم به خاطر داشتن علم بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: انسانی که دارای دانش است ۷۰ درجه بالاتر ازکسی است که فقط به عبادت می‌پردازد.

حجت الاسلام نوری افزود: اهمیت دانشجو به این خاطر است که امور مملکت فردا بدست اوست و تربیت دانش آموز متعهد، مسئولیت پذیر، وظیفه شناس و هم تراز انقلاب اسلامی وظیفه ما است.

وی گفت: اهمیت دانش و دانشجویی این است که علم آقایی، بزرگی، قدرت، احترام می آورد، و وظیفه رشد دادن علم با دانشجو است.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه امروزه جنگ، جنگ علم و دانش است، تصریح کرد: آینده از آن کشوری است که پیشرفت علمی دارد، زمانی مذاکره هسته ای در کشور ما شروع شد که ما سانتریفیوژ نداشتیم اما الان دانشمندان هسته ای ما که متدین بودند شبانه روط زحمت کشیدند تا ما به علم ساخت سانتریفیوژ برسیم و غنی سازی را تا ۶۰ درصد برسانیم.

در دانشگاه بجنورد نیز جشن روز دانشجو با حضور رئیس دانشگاه بجنورد و با استقبال پرشور دانشجویان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه هنر برگزارشد.

 

در ادامه این همایش از کتاب شهدای تربیت معلم امام محمدباقر که در مورد زندگی نامه شهدای فرهنگی استان خراسان شمالی است با حضور حجت‌الاسلام نوری،  نماینده ولی فقیه درخراسان شمالی و امام جمعه بجنورد ، حجت‌الاسلام موسوی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان شمالی و خانواده دو شهید ناصری و علی‌نیا رونمایی شد.

 

انتهای خبر/ دهقانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک