سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۸۷۶۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۱۱ - ساعت ۱۸:۰

مقایسه ۵ لیگ‌ آسیایی قبل از جام‌ملت‌ها/بی‌نظم‌ترین لیگ برای ایران

در آستانه جام ملت‌های آسیا، لیگ‌های کره‌جنوبی و ژاپن به پایان می‌رسد، لیگ‌های ایران و عربستان متوقف خواهند اما لیگ استرالیا در طول برگزاری مسابقات جام ملت‌ها به کار خود ادامه می‌دهد.
مقایسه ۵ لیگ‌ آسیایی قبل از جام‌ملت‌ها/بی‌نظم‌ترین لیگ برای ایران,

به گزارش عصراترک به نقل از خبرنگار مهر، جام ملت‌های آسیا از ۲۲ دی تا ۲۱ بهمن در کشور قطر با حضور ۲۴ تیم برگزار خواهد شد. با پایان تعطیلات فیفادی تیم‌های آسیایی با انجام دو بازی در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ خود را محک زدند و با پایان این مسابقات بازیکنان به تیم‌های باشگاهی خود بازگشتند تا روزهای باقی مانده تا آغاز جام ملت‌ها را در خدمت باشگاه‌ها باشند.

تیم‌های ملی ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، عربستان و ایران مدعیان کلاسیک این مسابقات هستند. بررسی لیگ‌های داخلی این کشورها نشان می‌دهد این لیگ‌ها وضعیت یکسانی از لحاظ تعداد بازی‌های انجام شده ندارند و به صورت متفاوتی دنبال می‌شوند.

مقایسه ۵ لیگ‌ آسیایی قبل از جام‌ملت‌ها/بی‌نظم‌ترین لیگ برای ایران

ژاپن و کره جنوبی یک قدم تا پایان

لیگ «جی لیگ یک» ژاپن به صورت ۱۸ تیمی برگزار می‌شود و هفته سی و سوم خود را به پایان رساند و هفته پایانی این لیگ ۱۲ آذر برگزار خواهد شد تا حدود ۷ هفته مانده با آغاز جام ملت‌های آسیا، لیگ فوتبال ژاپن به پایان برسد.

لیگ «کی لیگ یک» کره جنوبی هم در هفته پایانی خود قرار دارد و دوازدهم آذر هفته پایانی این رقابت‌ها برگزار خواهد شد تا لیگ فوتبال در این کشور هم به پایان برسد.

مقایسه ۵ لیگ‌ آسیایی قبل از جام‌ملت‌ها/بی‌نظم‌ترین لیگ برای ایران

لیگ استرالیا در ابتدای راه و بدون تعطیلی

لیگ برتر استرالیا به صورت ۱۲ تیمی برگزار می‌شود و تاکنون ۵ هفته از آن برگزار شده و قرار است تا پیش از آغاز مسابقات جام ملت‌های آسیا به هفته یازدهم برسد. نکته قابل توجه در خصوص لیگ استرالیا این است که در حین برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا تعطیل نخواهد شد و مسابقات به صورت هفتگی و منظم برگزار می‌شوند.

مقایسه ۵ لیگ‌ آسیایی قبل از جام‌ملت‌ها/بی‌نظم‌ترین لیگ برای ایران

بازی‌های فشرده در عربستان سعودی

لیگ عربستان هم به صورت ۱۸ تیمی برگزار می‌شود و از تاریخ ۲۰ مرداد آغاز شده است. لیگ عربستان به نیم فصل خود رسیده است و پس از برگزاری هفته نوزدهم در تاریخ ۳۰ دی لیگ این کشور برای برگزاری جام ملت‌های آسیا متوقف خواهد شد.

مقایسه ۵ لیگ‌ آسیایی قبل از جام‌ملت‌ها/بی‌نظم‌ترین لیگ برای ایران

لیگ برتر ایران شلخته و بی نظم

هفته یازدهم لیگ برتر ایران هفته گذشته به پایان رسید و با پایان نیم‌فصل در هفته پانزدهم در تاریخ ۱۳ دی مسابقات لیگ به پایان می‌رسد. در این مدت بازی‌های عقب افتاده تیم‌های سپاهان، پرسپولیس و نساجی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند هم برگزار خواهد شد.

لیگ برتر ایران از ۱۸ مرداد آغاز شد و در حالی که تقریباً همزمان با لیگ عربستان آغاز شده، در لیگ عربستان همه تیم‌ها ۱۴ بازی انجام داده‌اند و بازی عقب افتاده‌ای وجود ندارد. این در شرایطی است که در لیگ ایران نه تنها روی کاغذ سه هفته از لیگ عربستان عقب تر است بلکه نگاهی به تعداد بازی‌ها نشان از یک بی نظمی در روند برگزاری مسابقات است. ۸ تیم ۱۱ بازی انجام داده‌اند و ۴ تیم ۱۰ بار به میدان رفته‌اند و ۴ تیم هم فقط ۹ بار مسابقه داده‌اند.

تعطیلی به دلیل اردوی تیم ملی و تیم امید و حضور ۳ تیم لیگ برتری در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از جمله علل تعطیلی لیگ بیست و سوم ایران هستند. این در حالی است که عربستان سعودی ۴ نماینده در لیگ قهرمانان آسیا دارد و مسابقات ملی خود را نیز به طور مستمر انجام داده است اما با این وجود نه تنها در این لیگ بی نظمی به چشم نمی‌خورد بلکه تیم‌ها ۳ بازی بیشتر نسبت به تیم‌های لیگ ایران انجام داده‌اند.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک