دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۸۷۳۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۳۰ - ساعت ۸:۳۴
گزارش از آخرین وضعیت سالن ورزشی ۳ هزار نفره شیروان؛

خروج از آرشیو پس از ۱۲ سال

پروژه سالن ورزشی ۳ هزار نفره شیروان بعد از ۱۲ سال در سفر سال گذشته هیأت دولت به خراسان شمالی از آرشیو طرح‌های نیمه تمام خارج و در مصوبات ورزشی سفر قرار گرفت به گونه‌ای که در کمتر از یک سال اعتبارات تکمیل آن جذب و روند ساخت این مجموعه ورزشی نیز از سر گرفته شد.
خروج از آرشیو پس از ۱۲ سال,

به گزارش عصر اترک از شیروان، سال ۸۹ بود که کلنگ بزرگ‌ترین سالن ورزشی شهرستان شیروان به زمین زده شد اما با گذشت بیش از یک دهه به دلیل پرداخت قطره چکانی اعتبار، این پروژه مهم ورزشی با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیمه کاره رها شد.

عملیات اجرایی مجموعه ورزشی ۳ هزار نفری شیروان از مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به خراسان شمالي و از محل منابع مالی شرکت نفت، در سال ۸۹ در فضایی به وسعت ۸۰ هزار مترمربع آغاز شد و مطابق برنامه نیز قرار بود در ابتدای سال ۹۱ به بهره برداری برسد.

طرح نیمه تمامی که مسئولان سابق ورزش بارها شعار تکمیل آن را سر دادند امابه سرانجامی نرسید و سالن ۳ هزار نفره شیروان نیز همچنان در پرونده طرح‌های نیمه تمام ورزشی شیروان جا خوش کرده بود.

پرونده قطور طرح‌های نیمه تمامی که شمار آنها در این استان به ۹۰ عدد می‌رسد، با روی کار آمدن دولت جهادی سیزدهم، نهضتی برای تکمیل بسیاری از آنها شکل گرفته است.

با سفر استانی دولت به خراسان شمالی در تیرماه ۴۰۱، طرح سالن ورزشی ۳ هزار نفره شیروان از آرشیو طرح‌های نیمه تمام رها شده خارج و در مصوبات ورزشی سفر قرار گرفت به گونه‌ای که در کمتر از یک سال اعتبارات تکمیل آن جذب و روند ساخت این مجموعه ورزشی نیز از سر گرفته شد تا دیگر شاهد به صدا در آمدن سوت فرسودگی آن قبل از بهره‌برداری نباشیم.

 

ورزشگاه شیروان را یک بار برای همیشه تعیین تکلیف کنید

يكی از ورزشكاران شيروانی گفت:  ساخت سالن ورزشي ۳ هزار نفره شيروان به يكي از آرزوهای ديرينه مردم تبديل شده و با وجودی كه اين موضوع چندين بار رسانه‌ای شده ولی مسئولان هيچ اقدام خاصی برای آن انجام نداده‌اند امیدواریم این‌بار برای همیشه تعیین تکلیف شود.

اشکان حقیقی كه در رشته واليبال فعاليت مي‌كند، افزود: ساخت چنين فضايی نياز مبرم دومين شهرستان استان است چرا كه با توجه به افزايش آسيب‌هاي اجتماعی و نقش و اهميت ورزش در كاهش آن، مسئولان بايد ساخت سالن‌های ورزشی را در اولويت كاری خود قرار دهند.

يكي ديگر از ورزشكاران شیروانی گفت: نبود سالن ورزشی مناسب و استاندارد در شان دومين شهر استان، كه ورزشكاران آن از قديم، موفق به كسب مقام‌های برتر استانی و كشوری شده و در ورزش استان حرف اول را می‌زنند، نيست.

مرضيه برزگر ورزشكار رشته هندبال اظهار كرد: نبود تجهيزات و امكانات مناسب، نبود سالن‌های ورزشي براي تمرين و صرف هزينه‌های شخصی براي شركت در مسابقات موجب بی انگيزگی ورزشكاران اين شهرستان برای حضور و شركت در مسابقات شده است.

وی نبود حمايت مالي و نبود حامی را از ديگر مشكلات ورزشكاران اين شهرستان برای شركت در مسابقات استانی و كشوری عنوان كرد و افزود: علاوه بر مشكلات مزبور، كمبود فضاي ورزشی براي تمرين يكي از مهم‌ترين دغدغه‌های ورزشكاران است.

 

ورزش باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

يكی از كاراته‌كاران شيروان نيز با تاكيد بر لزوم ساخت سالن ورزشی چند منظوره برای شيروان گفت: ورزش علاوه بر سرگرمی و ايجاد روحيه نشاط در جوانان، مانع از افتادن آنان در دام آسيب‌های اجتماعی می‌شود.

محسن عباسی افزود: با توجه به دغدغه‌های مالی ورزشكاران و نبود پشتيبان، مسئولان علاوه بر ساخت چنين فضا و تخصيص بودجه مناسب در حوزه ورزش، بايد از ورزشكاران حمايت ويژه داشته باشند تا انگيزه آنان برای حضور در ميادين ورزشی افزايش يابد.

وی گفت: ما برای شركت در مسابقات استانی و كشوری نياز به مکان‌های استاندارد برای تمرين داريم و اين در حالی است كه با توجه به كمبود فضا و نبود سالن مناسب، سالن موجود يك نوبت در اختيار آقايان و يك نوبت در اختيار خانم‌هاست كه اين زمان تمرين را محدود می‌كند.

عباسی با اشاره به نگاه ويژه و تاكيد رهبري و مسئولان نظام نسبت به حوزه ورزش افزود: می‌طلبد مسئولان استان و شهرستان به ورزش جوانان و نقش آن توجه بيشتري بكنند و نگذارند كه اين طرح ورزشی با گذشت چندين سال از آغاز اجرا، ناتمام بماند.

قول‌های بی سرانجام

۱۴ فروردین سال ۹۲، محمد عباسي وزیر وقت ورزش و جوانان در جريان بازديد از روند ساخت ورزشگاه ۳ هزار نفري شيروان، نوشت: براي ساخت اين ورزشگاه اعتباري معادل سه ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان در نظر گرفته شده كه از اين ميزان تاكنون يك ميليارد و ۷۰۰ ميليون تومان جذب و هزینه شده است.

وي با انتقاد از پيشرفت ۵۰ درصدي پروژه پس از گذشت بيش از سه سال از آغاز ساخت اين ورزشگاه خواستار تسريع در روند ساخت و اتمام آن شد.

رئيس كميسيون اجتماعي و نماينده وقت مردم شيروان در مجلس شوراي اسلامي نيز روز ۱۴ فروردین سال ۹۲ در بازديد از این پروژه با اشاره به اختصاص ۱۸۰ ميليون تومان اعتبار براي ادامه ساخت ورزشگاه سه هزار نفري شيروان از محل منابع مالي شركت نفت، گفت: اين اعتبار به زودي جذب و در اختيار پيمانكار اين مجموعه گذاشته مي‌شود.

عبدالرضا عزيزي افزود: مسئله كمبود اعتبارات براي ساخت ورزشگاه سه هزار نفري شيروان كه بايد از محل منابع مالي شركت نفت احداث شود را به اطلاع مسئولان وزارت نفت رسانده‌ايم و پس از رايزني، مسئولان اين وزارت‌خانه موافقت كرده‌اند تا ۱۸۰ ميليون تومان اعتبار جديد براي ادامه ساخت اين ورزشگاه اختصاص يابد.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیروان نیز در ۱۴ تیر ۴۰۲ در این خصوص گفت: عملیات تکمیل سالن ورزشی سه هزار نفره این شهرستان با جذب ۷۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور آغاز شده است.

مهدی شعبانی گفته بود: ساخت این سالن ورزشی از سال ۸۹ در زمینی به گستره چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع آغاز شد و با گذشت سال‌ها تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و به دلیل نبود اعتبار، عملیات ساخت آن متوقف شد.

 

توقف پروژه با  ۴۰ درصد پیشرفت

نماینده مردم شیروان در این‌باره گفت: ورزشگاه ۳ هزار نفری شیروان که از سال ۸۹ پروژه آن شروع شده بود و عملا با نزدیک به ۴۰ درصد پیشرفت معطل مانده بود. در سال ۴۰۰ دوباره شروع به پیگیری کردیم و اعتبار ۵ میلیارد از وزارت نفت دولت سابق، دستور آن گرفته شد و ۵ میلیارد هم در دولت جدید دستور گرفتیم و در سفر وزیر دولت جدید به شیروان نیز ۳ میلیارد از ردیف‌های متمرکز استانی به این ورزشگاه تخصیص داده شد که مجموعا ۱۳ میلیارد تومان شد.

 

افتتاح فاز اول پروژه ۴۵ روز دیگر

علی جدی ادامه داد: در سال ۴۰۱ پیمانکار پروژه مشخص و شروع به کار کرده و پیش‌بینی می‌شود فاز اول آن تا ۴۵ روز دیگر به اتمام برسد.

وی افزود: در ادامه در سفر ریاست جمهوری که در سال ۴۰۱ بود، برای ورزشگاه شیروان و اسفراین مجموعا ۸۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادند که بخشی از آن هم تامین شده و اعتبار حدودا ۱۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده که پیش بینی می‌شود با تخصیص باقی اعتبارات ریاست جمهوری تا پایان سال ۴۰۳ ورزشگاه ۳ هزار نفری تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی  اظهار امیدواری کرد: با توجه به این‌که در بین ورزشگاه های ۶ هزار نفری بجنورد، ۲ هزار نفری اسفراین و ۳ هزار نفری شیروان؛ مجموعه شیروان زودتر شروع به کار کرده است امیدواریم زودتر این پروژه تکمیل شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شوراس اسلامی با اشاره به این‌که با اتمام فاز اول، حدودا ۶۵ تا ۶۷ درصد پروژه به اتمام می‌رسد، گفت: فاز اول شامل تکمیل سکوهای ورزشگاه است که آماده شده است و تکمیل سقف ورزشگاه که تقریبا ۷۵ درصد آن کامل شده و ۲۵ درصد آن باقی مانده است و دیواره‌های جانبی ورزشگاه نیز کامل خواهد شد.

جدی افزود:  فاز دوم شامل تاسیسات موارد داخلی خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: چون ساخت این پروژه طول کشید و نیمه کاره رها شده بود، مجددا در سال ۴۰۰ مشاور انتخاب شد و بعضی از سازه‌های آن استاندارد سازی و بروزرسانی شدند.

وی خاطر نشان کرد: امیدوار هستیم تا پایان امسال تمام مجموعه‌های ورزشی که از سال ۸۹-۹۰ در شیروان ناقص و نیمه کاره رها شده بودند، کامل بشوند به استثنا این ورزشگاه و سنگنوردی که در سال ۴۰۳ اتمام خواهد یافت.

جدی یادآور شد: ۶ الی ۷ سالن ورزشی در شیروان نظیر سالن چند منظوره ژیمناستیک، خانه بوکس و خانه جوان افتتاح شد و گود باستانی آماده افتتاح است.

 

انتهای پیام/حق‌بین

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک