پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۸۷۳۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۲۷ - ساعت ۱۲:۶
گزارش؛

پایان انتظار فوتبال دوستان فاروجی با احیای زمین چمن

فوتبال دوستان شهرستان فاروج سال‌هاست که تنها داشته خود را ازدست‌داده‌اند اما خبرها حاکی از آن است که بالاخره پس از سال‌ها می‌توانند شاهد احیای زمین چمن فاروج باشند.
پایان انتظار فوتبال دوستان فاروجی با احیای زمین چمن,

به گزارش صبح فاروج؛ فوتبال از دیرباز در شهرستان فاروج جزو ورزش‌های محبوب محسوب می‌شد و پتانسیل‌های خوبی نیز در این رشته ورزشی داشته و دارد اما نبود بستر مناسب تا حدود زیادی مانع رشد و شکوفایی این رشته پرطرف‌دار در شهرستان شده است.

بیش از یک دهه است که تنها زمین چمن فوتبال فاروج خشک و بلااستفاده شده، زمین چمن طبیعی که روزگاری در استان جزو زمین‌های بسیار خوب و با کیفیت به شمار می‌رفت و میزبان علاقه مندان و تیم‌های فوتبال و مسابقات زیادی در خود بود.

بعد از خشک‌شدن زمین چمن، فقط زمین خاکی‌های روستاها برای فوتبال دوستان ماند و جام نوروزی که در همان زمین‌های خاکی هر ساله برگزار می‌شود و استقبال خوب و تیم‌های شرکت‌کننده زیاد خود گواه علاقه‌مندان بسیاری است که فضای مناسبی در شهرستان برای استفاده ندارند.

در طول این سال‌ها مسئولین زیادی وعده احیای زمین چمن را داده‌اند؛ اما در حد همان وعده ماند تا نهایتاً با پیگیری یک مدیر بومی در اداره ورزش و جوانان این گره کور پس از سال‌ها باز شود.

 

وعده‌هایی که در سالیان گذشته هیچ‌گاه عملی نشد

علی محمدی یکی از فوتبالیست‌های شهرستان فاروج در این باره به خبرنگار صبح فاروج گفت: متأسفانه ما در شهرستان فاروج یک زمین مناسب چمن برای فوتبال نداریم به همین خاطر اکثر بازیکنان فوتبال اگر بتوانند به شهرستان‌های مجاور می‌روند و بخشی نیز قید فوتبال را زده و در فوتسال فعالیت می‌کنند.

وی افزود: زمانی که زمین چمن فاروج هنوز به این شکل درنیامده بود بخصوص در ۶ماهه اول سال همیشه عصرها شاهد تمرین و جمعه‌ها شاهد مسابقات مختلفی در فاروج بودیم که بعد از خشک‌شدن تنها زمین چمن شهرستان دیگر فوتبال رونق خود را از دست داد.

محمدی گفت: آن دسته از کسانی هم که هنوز در فوتبال مشغول هستند در زمین‌های خاکی روستاهاست که به‌خاطر شرایط آن و استاندارد نبودن زمین مکرراً دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند.

عباسی یکی دیگر از ورزشکاران فعال در این رشته ورزشی اظهار داشت: زمین چمن فاروج روی بی‌تدبیری و کم‌اهمیتی و عدم دلسوزی به این روز افتاد و شاید اگر مسئولین وقت کمی بیشتر به آن توجه می‌کردند شاهد این اتفاق نمی‌بودیم.

عباسی افزود: در طول این سال‌ها نمایندگان و مسئولان زیادی به ما وعده احیای زمین چمن را داده بودند؛ اما متأسفانه همه آنها چیزی جز وعده نبود و ما کماکان چشم‌انتظار حداقل خواسته فوتبال دوستان شهرستان هستیم.

 

به‌زودی شاهد احیای زمین چمن فاروج خواهیم بود

محسن وافری، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فاروج در گفتگو با خبرنگار صبح فاروج در این باره گفت: زمین چمن طبیعی فاروج از سال ۱۳۸۹ به دلایلی خشک شد؛ برخی دلیل خشک‌شدن چمن را کم‌آبی و برخی کم‌کاری می‌دانند، هرچند اگر دلسوزی بود به نحوی می‌شد این قصه را مدیریت کرد و آب موردنیاز آبیاری را فراهم کرد.

وی افزود: اما به‌هرحال اتفاقی که نباید می‌افتاد، افتاد و زمین چمن طبیعی که روزگاری در استان حرف اول را می‌زد خشک و از سال ۱۳۸۹ تا ۱۴۰۲ بلااستفاده شد تا اینکه با پیگیری و کشاندن پای استاندار به زمین چمن، پیگیری‌های علی آذری نماینده شهرستان و حمایت و پیگیری‌های عبدالرضا فرزانه فرماندار شهرستان فاروج قرار است شاهد اتفاقات خوبی در زمین چمن فاروج باشیم.

وافری اظهار داشت: از دو ماه پیش عملیات خاک‌برداری زمین چمن شروع و حدود ۵۰ سانت خاک‌برداری انجام شده است. با بودجه‌ای که مدیرکل ورزش و جوانان برای زیرسازی کار در نظر گرفته عملیات زیر سازی نیز شروع شده، جدول‌گذاری انجام و  تا ۲۰ روز آینده زیرسازی زمین چمن فاروج نیز تکمیل می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فاروج گفت: به جهت اینکه مشکل آب مجدد گریبان‌گیر زمین چمن فاروج نشود، در زمین چمن جدید، چمن مصنوعی استفاده خواهد شد و بعد از اتمام عملیات زیرسازی چمن مصنوعی این زمین توسط اداره کل ورزش و جوانان استان خریداری و نصب خواهد شد.

وی همچنین بیان کرد: علاوه بر این با تلاش و پیگیری موفق شدیم در سفر استاندار به شهرستان فاروج ایشان را به پروژه زمین چمن ببریم و با توضیح این مسئله که فاروج متأسفانه فضای مناسب برای پیاده‌روی خانواده‌ها ندارد پیشنهاد احداث پیست دومیدانی در اطراف زمین چمن را دادیم که الحمدلله مورد استقبال قرار گرفت.

وافری افزود: بنا شد با مساعدت استاندار و بودجه‌ای که اختصاص خواهند داد اطراف زمین چمن فاروج پیست دومیدانی احداث شود که ان‌شاءالله بعد از اتمام زمین چمن بلافاصله اجرای پیست دومیدانی در اطراف زمین چمن آغاز خواهد شد.

وافری خاطرنشان کرد: آنچه که مدنظر ماست اجرای پیست تارتان است که علاوه بر استفاده خانواده‌ها بشود از آن در مسابقات حرفه‌ای نیز مورداستفاده قرار گیرد؛ اما اگر بودجه به این میزان فراهم نشد پیست خاکی احداث خواهد شد و تلاش خواهیم کرد تا در کمترین مدت منابع موردنیاز اجرای پیست تارتان را فراهم و اجرایی کنیم.

انتهای پیام/ م. شادکام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک