دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۱۲ - ساعت ۱۰:۰
معاون پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خبر داد:

مشاهده و ثبت تصویر۲ یوزپلنگ ایرانی در کریدور میان دشت-توران

معاون پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی گفت: در روز دهم شهریورماه جاری دو فرد یوزپلنگ ایرانی در کُریدور میان‌دشت - توران واقع در حدفاصل استان‌های خراسان شمالی و سمنان مشاهده و ثبت تصویر شدند.
مشاهده و ثبت تصویر۲ یوزپلنگ ایرانی در کریدور میان دشت-توران,

حسین هراتی، معاون پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی در گفتگو با عصراترک اظهار کرد: روز جمعه (۱۰ شهریورماه جاری) پس از ثبت تصویر دو فرد یوزپلنگ در کُریدور میان‌دشت - توران بلافاصله گروهی از محیط‌بانان و همیاران طبیعت استان به این محل، اعزام و موفق به مشاهده این گونه ارزشمند شدند.

هراتی گفت: طی سال جاری، این هشتمین مشاهده يوزپلنگ و چهارمین مورد ثبت تصویر آن در شهرستان جاجرم است که توسط همیاران و محیط‌بانان استان انجام شده است.

وی افزود: این مشاهدات نشان‌دهنده حضور يوزپلنگ در منطقه پناهگاه حیات‌وحش میان‌دشت جاجرم است که ضرورت دارد بیش‌ازپیش به کُریدور میان‌دشت - توران توجه شود.

معاون پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی تصریح کرد: پناهگاه حیات‌وحش میان‌دشت و پناهگاه حیات‌وحش توران واقع در استان‌های خراسان شمالی و سمنان آخرین زیستگاه‌های پویا و زادآور یوزپلنگ ایرانی هستند که حفاظت از کُریدور بین این دو منطقه حفاظت شده نقش مؤثری در ادامه حیات این گونه دارد.

به گزارش عصر اترک، منطقه پناهگاه حیات‌وحش میان‌دشت شامل پناهگاه حیات‌وحش و پارک ملی ضامن آهو با وسعت ۸۵ هزار هکتار در شهرستان جاجرم و جنوب استان خراسان شمالی واقع است که در این زیستگاه حیات‌وحش گونه‌های جانوری شاخصی از جمله یوزپلنگ، آهو، کاراکال، هوبره و گربه شنی زیست می‌کنند.

انتهای خبر/ق

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک