دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۳۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۱۰ - ساعت ۱۳:۵۱
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی:

افزون بر ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به روستاییان خراسان‌شمالی پرداخت شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی گفت: یک هزار و ۸۶۸ فقره تسهیلات اشتغال‌زایی به مبلغ ۸۰ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال در قالب طرح ترسیب کربن به روستاییان استان پرداخت شده است
افزون بر ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به روستاییان خراسان‌شمالی پرداخت شد,

به گزارش پایگاه‌خبری‌جاجرم، مهدی رشیدی روز پنجشنبه در بازدید از کارگاه‌های ترسیب کربن خراسان‌شمالی اظهار کرد: در قالب این طرح، ۲۰ صندوق خرد اعتباری روستایی تشکیل شده است که یک هزار و ۸۲۱ نفر در آن عضو هستند.

وی افزود: سه شرکت تعاونی در شهرستان‌های اسفراین، جاجرم، گرمه با ۸۵۲ عضو و سرمایه یک میلیارد و ۳۴۶ میلیون ریالی در حوزه سرمایه اجتماعی ثبت شده است.

رشیدی گفت: در این زمینه با ایجاد اشتغال در زمینه‌های تولید پیراهن مردانه، پرورش مرغ بومی، پرورش شترمرغ، توسعه گلخانه، طرح قارچ، خیاطی تابلوبافی و پرواربندی گوساله، حلب‌سازی برای ۳۹۸ نفر اشتغال ایجاد شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: در حوزه سرمایه زیست محیطی تولید نهال گلدانی نیز برای بیش از چهار هزار نفر اشتغال موقت ایجاد شده است.

وی گفت: ۵۱ مورد طرح های خرد عمرانی شامل مرمت چشمه، لایروبی قنات، احداث آبشخور، شن‌ریزی جاده بین مزارع، کانال‌کشی جوی سیمانی، لوله گذاری و مرمت و لایروبی کانال انتقال آب در قالب طرح ترسیب کربن اجرا شده است.

رشیدی خاطرنشان کرد: تهیه طرح روستایی برای ۱۸ روستا و تجهیز ۱۶ دفتر توسعه روستایی و شرکت تعاونی از دیگر اقدامات انجام شده در قالب طرح ترسیب کربن است.

به گزارش ایرنا، طرح ترسیب کربن از سال ۹۳ در ۱۲۶ هزار هکتار از عرصه های شهرستان اسفراین آغاز شد و بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت و ۲۸ نقطه روستایی و سکونت گاهی با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی به نمایندگی از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، استانداری و دفتر عمران سازمان ملل(UNDP) در منطقه گورپان شهرستان اسفراین زیر پوشش قرار گرفت.

گستره این طرح اکنون با تعمیم در شهرستان‌های جاجرم و گرمه به ۲۳۶ هزار هکتار رسیده است و ۱۷ هزار و ۵۶ نفر در ۴۷ روستا از مزایای آن بهره‌مند هستند.

انتهای خبر/ م

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک