جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۲۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۲۳ - ساعت ۲۱:۴۹
مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی:

۸۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز بیمارستان ثامن‌الائمه بجنورد هزینه شد

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان شمالی گفت: ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات بیمارستان این نهاد درمانی در بجنورد هزینه شد.
۸۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز بیمارستان ثامن‌الائمه بجنورد هزینه شد,خراسان شمالی+بجنورد+بیمارستان ثامن الائمه+سعید صدرمنش+تامین اجتماعی

به گزارش عصر اترک به نقل از ایرنا، سعید صدرمنش مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان شمالی، اظهار کرد: حدود ۴۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای خرید دستگاه «ام آرای» و مابقی نیز برای خرید تجهیزات «ماموگرافی، سونوگرافی» و سایر دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز هزینه شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به آموزشی شدن بیمارستان تأمین اجتماعی بجنورد اشاره کرد و گفت: این بیمارستان به دنبال راه اندازی دانشکده پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد است که این مهم می‌تواند تا حد زیادی مشکلات کمبود پزشک در بخش‌های تخصصی را برطرف کند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان شمالی اضافه کرد: تمامی موافقت‌ها و مجوزهای مورد نیاز برای آموزشی شدن این بیمارستان از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کسب شده است و این مرکز درمانی برای آموزش در اختیار دانشجویان رشته پزشکی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بیمارستان‌های آموزشی باید دارای استانداردهای خاصی باشند که در بازدیدهای بازرسان وزارت بهداشت مورد تایید قرار گرفته و الزمات لازم اضافه شده است.

صدرمنش تصریح کرد: با راه‌اندازی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد بخشی از کمبود پزشک استان در آینده برطرف خواهد شد و اعضای هیات علمی این دانشگاه در بیمارستان تامین اجتماعی فعالیت خواهند کرد.

وی بر ماندگاری پزشکان در استان نیز تاکید کرد و ادامه داد: این طرح می‌تواند در نگهداشت پزشکان در استان کمک کند و سفرهای ضروری درمانی به سایر استان‌ها را کمتر خواهد کرد.


جذب ۴۵ نیروی جدید درمانی

صدرمنش گفت: ۷۵ نفر نیرو شامل پزشک متخصص و سایر نیروها به مراکز درمانی تابعه این مدیریت افزوده شدند و برای سال جاری نیز مجوز ۴۵ نفر نیرو گرفته شده است که با جذب آنان تحول در این حوزه ایجاد خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اجرای هتلینگ بخش‌های بیمارستان تأمین اجتماعی بجنورد نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون در تمامی بخش‌های این بیمارستان شامل جراحی، اطفال و زنان به طور کامل هتلینگ اجرا شده است و اینک طرح هتلنیگ بخش اورژانس با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

افزایش ۲ برابری مراجعه کنندگان اورژانس

صدرمنش با بیان اینکه تعداد مراجعان به اورژانس نسبت به پارسال ۲ برابر افزایش یافته است افزود: فضای اورژانس این بیمارستان از ۶۵۰ متر مربع به یک هزار و ۳۰۰ متر مربع افزایش خواهد یافت.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان شمالی در ادامه گفت: ساخت انبار دارو در بیمارستان تأمین اجتماعی بجنورد نیز از ابتدای امسال آغاز شده که این مرکز در محوطه این بیمارستان در فضایی به مساحت هزار و ۶۰۰ متر مربع ساخته می‌شود که در دوران‌هایی همچون شیوع کرونا کمک رسان خواهد بود.

وی اضافه کرد: درمانگاه تخصصی بیمارستان ثامن الائمه(ع) بجنورد نیز پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵ درصد دارد که به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

صدرمنش ادامه داد: پیگیری ساخت درمانگاه در مانه و سملقان شیروان و گرمه و جاجرم از دیگر اقدامات این مدیریت است.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک