چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۱۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۱۲ - ساعت ۱۸:۲۴
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی خبر داد:

توسعه ۴۰۰ کیلومتری شبکه انتقال آب روستایی و شهری خراسان شمالی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی از توسعه ۴۰۰ کیلومتری شبکه انتقال آب روستایی و شهری استان خبر داد.
توسعه ۴۰۰ کیلومتری شبکه انتقال آب روستایی و شهری خراسان شمالی,خراسان شمالی+بجنورد+مرتضی بهزادفر+شبکه انتقال آب

به گزارش عصر اترک به نقل از تسنیم، مرتضی بهزادفر بر اهمیت توسعه حمکرانی متعالی در بهبود خدمات آب و فاضلاب تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از مسائل و چالش‌های اصلی در مدیریت آب، مربوط به نوع حکمرانی آب در کشور است، به همین دلیل ارائه الگوی مطلوب حکمرانی آب و یا اصلاح حکمرانی فعلی، بایستی در اولویت قرار گیرد و کلیه ذی نفعان در حوزه آب باید در آن مشارکت داشته باشند.  

وی افزود: بی‌توجهی به ظرفیت‌های واقعی کشور درباره بهره‌برداری و تخصیص منابع طبیعی برای مصارف و نیازهای مختلف به طور اعم و منابع آب به‌طور اخص؛ به‌طوری که بیشتر مصرف در حوزه کشاورزی است، اما در این بخش فراتر از ظرفیت و توان اکولوژیکی طبیعی کشور بهره‌برداری صورت گرفته است.  

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی با اشاره به انتخاب رویکرد عرضه آب برای تأمین هرچه بیشتر برای پاسخگویی به تقاضای آب از طریق احداث بی‌وقفه تأسیسات ذخیره آب و فشار بر منابع آب زیرزمینی گفت: به دلیل عدم تناسب بین عرضه و تقاضا آب در بخش‌های مختلفی مانند کشاورزی و دام، جهت تامین آب بر شرکت‌های آب و فاضلاب فشار مضاعف وارد می‌شود.  

بهزادفر استفاده از نظرات و دیدگاهای نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان برای اصلاح مسیر و مدیریت مصرف آب را ضروری دانست و گفت: دیگر نمی‌توان با تکیه بر روش‌های گذشته، آینده مدیریت آب را رقم زد و راهی جز ایجاد تغییر و اصلاح در الگوی حکمرانی آب وجود ندارد و به همین دلیل تهیه و تنظیم نقشه راه به منظور اصلاح ساختار حکمرانی آب ضروری به‌نظر می‌رسد، از طرفی باید درنظر داشت که مهم‌ترین و کلیدی‌ترین بخش تهیه چنین نقشه راهی، الزام به مشارکت تمامی ذی نفعان و کنشگرانِ حوزه آب بوده که از این طریق مصوب و اجرایی شود تا بدین منظور روندهای غلط گذشته در تصمیم‌گیری‌های یکطرفه تکرار نشود.  

وی افزود: حکمرانی آب همان رفتار کنترل‌کننده‌ای است که از طریق اقدامات مدیریتی ویا با وضع مقررات آب در طیف وسیعی از سیستم‌های سیاسی، اجتماعی، زیست محیطی، اقتصادی و اداری به کار گرفته می‌شود و نهایتا منجر به تنظیم تخصیص و بهبود شرایط بهره‌برداری از آب می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی با بیان اینکه توسعهٔ پایدار، فرآیندی است که آینده‌ای مطلوب را برای جوامع بشری متصور می‌شود که در آن شرایط زندگی و استفاده از منابع، بدون آسیب رساندن به یکپارچگی و ثبات نظام‌های حیاتی، نیازهای انسان را برطرف می‌سازد، گفت: رابطه تنگاتنگی بین حکمرانی موثر و توسعه پایدار وجود دارد، بنابراین ما باید مصارف منابع آبی را به نوعی مدیریت کنیم که به ذخایر برای آیندگان لطمه‌ای وارد نکنیم.

بهزادفر در ادامه به خدمات دولت سیزدهم در حوزه آب اشاره کرد و اظهار داشت: ۲۰۰ کیلومتر از شبکه آبرسانی ۷ هزار و ۲۰۰ کیلومتری خراسان شمالی از زمان استقرار این دولت اصلاح شده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد شبکه آبرسانی استان در طول سال‌ها فرسوده شده که باید اصلاح شود، تاکید کرد: توسعه ۴۰۰ کیلومتری شبکه انتقال آب روستایی و شهری خراسان شمالی در همین دولت نیز از جمله اقداماتی است انجام شده است.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک