جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۲۶ - ساعت ۱۴:۱۰
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی:

۲۵۲ میلیارد تومان طلب تامین اجتماعی خراسان‌شمالی تعیین تکلیف شد

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: این سازمان ۲۵۲ میلیارد تومان از شهرداری‌ها، اصناف، کارفرمایان و دستگاه‌های اجرایی بدهی دارد که این بدهکاران برای پرداخت اقساط تعیین تکلیف شده‌اند.
۲۵۲ میلیارد تومان طلب تامین اجتماعی خراسان‌شمالی تعیین تکلیف شد,خراسان شمالی+بجنورد+جواد یزدانی+تامین اجتماعی

به گزارش عصر اترک به نقل از ایرنا، جواد یزدانی در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: از مجموع مطالبات؛ ۴۰ میلیارد تومان مربوط به شهرداری‌ها، ۶۰ میلیارد تومان مربوط به پیمانکاران بخش‌های مختلف، ۶۰ میلیارد تومان مربوط به اصناف مختلف استان است و مابقی بدهی‌ها نیز مربوط به دستگاه‌های اجرایی، اقشار مختلف از جمله رانندگان و سایر هستند.

وی افزود: شهرداری‌ها در سال‌های گذشته به نوعی ابر بدهکارها به این سازمان بیمه‌ای محسوب می‌شدند و کمتر به سازمان‌های بیمه مراجعه می‌کردند ولی امسال این رویه برعکس شده و شهرداری‌ها مراجعه و اینک هیچ نهادی بدون تکلیف برای پرداخت بدهی در استان وجود ندارد و این اقدامی موثر در راستای کاهش دیون محسوب می‌شود.

یزدانی ادامه داد: تعدادی از دستگاه‌های اجرایی با مشکلات اعتباری مواجه هستند که مطالبات پیمانکاران نیز بیشتر به همین علت ایجاد شده ولی با توجه به اینکه با سازمان تامین اجتماعی قرارداد دارند باید بدهی خود را پرداخت کنند و به بدهکاران دولتی و خصوصی مهلت داده می‌شود تا راهکاری برای پرداخت بدهی خود از طریق اقساط و تهاتر پیدا کنند.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی با توجه به شرایط اقتصادی کشور همکاری و مساعدت‌های لازم را با کارفرمایان و شرکت‌ها در خصوص مطالبات دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: ۵۳ درصد جمعیت کشور زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند که این شاخص در خراسان شمالی به دلیل مشکلات زیر ساختی اقتصادی ۳۵ درصد است که به نوعی ۱۷ درصد از میانگین کشوری عقب هستیم.

وی افزود: ۱۰۸ هزار نفر از جمعیت این استان جزو بیمه شدگان اصلی محسوب می‌شوند و ۹۸۰ نفر مقرر بیمه بیکاری دریافت می‌کنند و ۲۴ هزار نفر نیز بازنشسته هستند که مستمری دریافت خواهند کرد.

یزدانی با بیان اینکه در مجموع با افراد تبعی ۳۶۰ هزار نفر از جمعیت این استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند گفت: طبق قانون باید لایه‌های مختلف جمعیتی زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی و یا هر سازمان بیمه‌ای قرار گیرند که در سال‌های اخیر در این خصوص اقدامات موثری انجام شده است.

افزایش ۲٫۶ درصدی جذب بیمه شدگان

یزدانی در ادامه از افزایش ۲٫۶ درصدی جذب بیمه شده‌های جدید به این سازمان بیمه گر در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ماقبل آن خبر داد و افزود: سال گذشته ۱۰۸ هزار نفر از شهروندان این استان زیر پوشش بیمه اجتماعی رفتند که این تعداد در سال ۱۴۰۰، ۱۰۵ هزار نفر بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر بیمه زنان خانه دار تاکید کرد و گفت: این نوع از بیمه از جمله حمایت‌هایی است که به آسانی و در کوتاهترین زمان ممکن به زنان ارائه و فرآیند ورود به جمع بیمه شدگان تامین اجتماعی بر اساس قانون به سادگی انجام می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ تعداد بیمه شدگان زن نسبت به مدت مشابه سال ما قبل آن ۱۲۰ درصد رشد داشته است افزود: چهار هزار نفر از زنان این استان زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

پرداخت ماهانه ۲۰۰ میلیارد تومان به مستمری بگیران

وی با بیان اینکه ماهانه ۲۰۰ میلیارد تومان به حساب مستمربگیران این استان واریز می‌شود گفت: ۲۵ هزار نفر از این سازمان ماهانه حقوق دریافت می‌کنند و در سال گذشته تاکنون پرداختی‌ها بدون تاخیر انجام شده چرا که نسبت منابع به مصارف در این سازمان مناسب است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی اظهار کرد: در راستای حمایت از بازنشستگان استان ۸۰۰ فقره تسهیلات بانکی قرض الحسنه به مبلغ ۱۲ میلیون تومان پرداخت شد و همچنین ۱۲۵ نفر از بازنشستگان نیز از تسهیلات قرض الحسنه سفر زیارتی ۱۲ میلیون تومانی نیز برخوردار شدند.

استقبال ۵۵۰ کارگاه از طرح بخشودگی

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی در ادامه گفت: طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای به منظور حمایت از کارفرمایان کارگاه‌های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی و اصناف در حال اجراست و اینک ۵۵۰ کارگاه برای شرکت در طرح بخشودگی ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان از ابتدای خردادماه جاری به مدت سه ماه در راستای حمایت از شعار امسال «مهار تورم و رشد تولید» انجام می‌شود.

یزدانی افزود: کارفرمایان متقاضی استفاده از طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای می‌توانند از اصل بدهی بیمه‌ای خود را به صورت نقدی پرداخت کنند یا اینکه با توافق شعب این سازمان، روش پرداخت اقساطی را انتخاب کنند.

وی عنوان کرد: توصیه ما این است که کارفرمایان به هر دلیلی بدهی بیمه‌ای معوق دارند که مشمول جرایم بیمه‌ای شده است، با انتخاب اقساط ۱۲ ماهه و بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم از این فرصت استفاده کنند.

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه فرصت استفاده از این تسهیلات از ابتدای خرداد تا پایان مرداد سال جاری است، در مورد شرایط استفاده کارفرمایان از این تسهیلات گفت: این طرح با محوریت حفظ اشتغال موجود کارگاه‌ها اجرایی می‌شود و کارفرمایانی مشمول استفاده از این تسهیلات خواهند بود که حداقل به مدت یک سال از زمان تقسیط بدهی نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه بر مبنای لیست اسفندماه سال ۱۴۰۱ و ارسال لیست و پرداخت کامل حق بیمه کارکنان شاغل کارگاه در دوره تقسیط اقدام کنند.

ارایه ۵۷ خدمت غیرحضوری

وی در بخش دیگری از سخنانش بر ارایه خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد و گفت: از بیمه شدگان می‌خواهیم که از خدات غیر حضوری این سازمان که ۵۷ نوع خدمت است استفاده کنند که بار مراجعه حضوری به سازمان تا ۷۰ درصد کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک