جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۲۶ - ساعت ۱۳:۵۸
مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی:

۸۶۲ هزار بیمار از خدمات تامین اجتماعی خراسان‌شمالی بهره‌مند شدند

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: ۸۶۱ هزار و ۸۷۰ نفر بیمار در مدت یکسال از (۲۵ تیرماه سال گذشته تاکنون) از از خدمات مراکز درمانی و تخصصی تأمین اجتماعی استان بهره‌مند شدند.
 ۸۶۲ هزار بیمار از خدمات تامین اجتماعی خراسان‌شمالی بهره‌مند شدند,خراسان شمالی+بجنورد+تامین اجتماعی+بیمارستان+سعید صدرمنش

به گزارش عصر اترک به نقل از ایرنا، سعید صدرمنش در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی به مناسبت هفته تامین اجتماعی اظهار کرد: این تعداد بیمار از بیمارستان ثامن الائمه(ع) بجنورد، ۲ درمانگاه تخصصی در شیروان و اسفراین و درمانگاه عمومی در گرمه و جاجرم، خدمات درمانی دریافت کرده‌اند.

وی افزود: در این مدت؛ ۸۴۴ هزار و ۶۳۹ بیمار برای خدمات سرپایی و بستری به مراکز درمانی این استان مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن ۱۷ درصد افزایش یافت.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۱ هزار و ۴۳۶ نفر بیمار از خدمات بستری بیمارستان تامین اجتماعی استان استفاده کردند که در این شاخص نیز نسبت به سال ماقبل آن ۱۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: در این بازه زمانی پنج هزار و ۸۱۸ عمل جراحی نیز در بیمارستان تامین اجتماعی انجام شده است که ۱۰ درصد رشد یافت. .

صدرمنش در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بیمارستان ثامن الائمه(ع) بجنورد اینک به بیمارستان آموزشی تبدیل شده است افزود: در این خصوص موافقت‌های اصولی توسط دانشگاه آزاد اسلامی از سازمان‌های مربوط گرفته شده است و از این بیمارستان نیز در این خصوص بازدید انجام و مورد تایید قرار گرفت.

وی بر اجرای طرح‌های غربالگری نیز تاکید کرد و افزود: امسال ۲ کلینیک دیابت و غربالگری پیشگیری از سرطان برای زنان بالای ۴۰ سال در مراکز تامین اجتماعی بجنورد مرکز استان راه‌اندازی شد.

غربالگری یکهزار و ۵۵۲ نفر از سرطان رحم

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه در این مدت یکهزار و ۵۵۲ نفر در استان غربالگری سرطان رحم شدند افزود: از مجموع این تعداد؛ ۵۷۶ نفر خدمات ماموگرافی دریافت کردند که در نتیجه هشت نفر مثبت اعلام و یک نفر دارای سرطان قطعی در این طرح شناسایی شد.

صدرمنش تصریح کرد: در سرطان گوارش نیز یکهزار و ۵۳۴ نفر مراجعه کردند از این تعداد؛ ۱۷۱ نفر تست مثبت اف آی تی داشته که یک نفر تحت کولونوسکوپی قرار گرفت و از نظر سرطان سیستم گوارش مثبت اعلام شد.

وی گفت: در طرح دیابت و فشار خون نیز پنج هزار و ۶۵ نفر به کلینیک مراجعه کردند که از این افراد ۲ هزار و ۱۹۷ نفر فشار خون بالا، ۹۸۰ نفر دیابت شناسایی شدند و ۷۴۳ نفر نیز دیابت و فشار خون را با هم داشته‌اند.

وی افزود: ۲ کلینیک دیابت و غربالگری پیشگیری از سرطان برای زنان بالای ۳۵ سال در مرکز تامین اجتماعی بجنورد و درمانگاه‌های استان راه‌اندازی شده است که مراجعه کنندگان مستعد در این بیماری‌ها شناسایی می‌شوند

اعزام ۱۵ گروه جهادی به مناطق محروم

وی بر اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم استان نیز تاکید کرد و افزود: در این مدت ۱۸ تیم پزشکی برای کمک به بیماران نیازمند در حاشیه شهرها و روستاها اعزام شده‌اند و علاوه بر این به بیماران خانواده‌های زندانیان و خانوارهای عشایری نیز خدمات ارایه شد.

صدرمنش گفت: همچنین در این مدت ۱۰ تخت به بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد افزوده و تعداد تخت‌های این مرکز به ۱۰۹ تخت رسیده است.

وی اظهار کرد: ایجاد آشپزخانه صنعتی، ساخت انبار دارویی، توسعه بخش اورژانس از ۶۰۰ متر مربع به یک هزار و ۳۰۰ متر مربع و توسعه فضای سرپایی از جمله طرح‌های ایجاد شده در بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی در خصوص درمانگاه تخصصی نیز خاطرنشان کرد: این درمانگاه با متراژ چهار هزار مترمربع در بجنورد ساخته شده است که اینک بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می‌کنیم در سال جاری به بهره برداری برسد.

صدرمنش افزود: در زایشگاه بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد انواع زایمان‌های بی‌درد با روش‌های مختلف انجام می‌شود و برای مادران پرخطر نیز ۲ متخصص در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ نفر نیرو در بخش درمان فعالیت می‌کنند تصریح کرد: در سال گذشته ۷۰ نفر با آزمون به مجموعه درمان اضافه شدند که برای امسال نیز برنامه‌ریزی شده تا ۴۵ نفر دیگر با آزمون وارد این مجموعه درمانی شوند.

صدرمنش از ساخت درمانگاه در مانه و مسلقان نیز خبر داد و گفت: مجوزهای مربوطه در این خصوص گرفته شده است و در زمینی به مساحت حدود ۲ هزار متر مربع این مرکز درمانی ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک