چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۰۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۲۶ - ساعت ۱۳:۵۴
معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی:

سرانه اقامتگاه در خراسان‌شمالی نصف میانگین کشوری است

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: به ازای هر ۴۸ هزار و ۶۱۱ نفر، یک اقامتگاه در استان وجود دارد که این رقم در کشور یک اقامتگاه به ازای هر ۲۴ هزار و ۴۱۹ نفر جمعیت است.
سرانه اقامتگاه در خراسان‌شمالی نصف میانگین کشوری است,خراسان شمالی+بجنورد+اقامتگاه+محسن قلی‌زاده+میراث‌فرهنگی+علی مستوفیان

به گزارش عصر اترک به نقل از ایرنا، محسن قلی‌زاده اظهار کرد: ظرفیت اقامتگاهی در استان بسیار ضعیف و نصف میانگین کشوری است و سیاست‌گذاری و برنامه ریزی حداقلی به منظور افزایش ظرفیت اقامتگاهی این استان انجام نشده است.

وی با بیان اینکه تعداد مهمان‌پذیر در کشور یک هزار و ۳۱۶ باب و در استان ۱۱ باب است افزود: نسبت مهمانپذیر به اقامتگاه در سطح استان و کشور به ترتیب معادل ۶۱ و ۴۰ درصد است.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه این استان در مسیر ۲ قطب گردشگری شمال کشور و مشهد مقدس قرار دارد ولی از شرایط مناسبی برای توسعه این صنعت برخوردار نیست.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی در ایام نوروز امسال اعلام کرده بود که با فراهم‌سازی زیرساخت‌های مناسب جهت جذب و ماندگاری گردشگران در نوروز امسال این استان از یک معبر سفر به مقصد میانی سفر تبدیل شد.

علی مستوفیان معتقد است که از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا سیزدهم فروردین ۳۸۲ هزار و ۴۳۲ نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، توریستی و طبیعی استان بازدید کردند و با استناد به سامانه جامع نظارت آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری در همین مدت بیش از ۶۰ هزار مسافر نیز در استان اقامت داشتند.

 

براساس جدول فوق این استان با وجود بکر بودن روستاها و آب و هوای مناسب کوهستانی تنها دارای ۴۱ واحد بومگردی، ۱۵۲ فضای گردشگری، ۹ هتل و در مجموع دارای هزار و ۵۹۹ تخت گردشگری است.

داده‌های این جدول حاکی از این است که سال گذشته ۳۷ میلیون و ۶۲۲ هزار و ۲۰۶ نفر گردشگر داخلی و ۲۸۹ گردشگر خارجی به استان وارد شدند و این آمار بیانگر این است که سرانه اقامتگاه (نفر گردشگر- اقامتگاه) در خراسان شمالی به ازای هر یک میلیون و ۳۸۸ هزار و ۸۸۹ نفر گردشگر یک اقامتگاه و در کشور به ازای هر ۷۱ هزار و ۶۸۶ نفر گردشگر یک اقامتگاه وجود دارد.

خراسان شمالی در حد فاصل استان‌های شمالی به مشهد مقدس واقع شده که پیش از شیوع ویروس کرونا سالانه ۲۰ میلیون مسافر و زائر از این مسیر تردد می‌کردند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲ منطقه نمونه ملی و ۲۲ منطقه نمونه گردشگری استانی دارد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک