یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۹۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۲۲ - ساعت ۱۲:۸
مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی:

۲۲ روستای خراسان‌شمالی گازدار شدند

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: ۲۲ روستای استان با اعتبار ۹۵ میلیارد تومان اعتبار در سه ماهه نخست سال‌جاری از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.
۲۲ روستای خراسان‌شمالی گازدار شدند,خراسان شمالی+بجنورد+محمود هاشمی+شرکت گاز

به گزارش عصراترک به نقل از ایرنا، سید محمود هاشمی اظهار کرد: با گازدارشدن این روستاها ۴۸۹ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند و اینک رقم روستاهای گازدار استان به ۷۷۹ رسید.

وی افزود: این روستا در شهرستان‌های اسفراین، جاجرم، راز و جرگلان، فاروج، گرمه و مانه و سملقان واقع هستند.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی با بیان اینکه گازرسانی به ۱۱۳ روستا در دستور کار قرار دارد تصریح کرد: سهم شهرستان بجنورد و اسفراین هر کدام هشت روستا، شهرستان شیروان ۲ روستا، شهرستان مانه و سملقان ۲۴ روستا، شهرستان گرمه ۱۸ روستا، شهرستان جاجرم ۱۸ روستا، شهرستان فاروج هفت روستا و شهرستان راز و جرگلان ۱۷ روستا است.

وی با بیان اینکه با گازدار شدن تمامی این روستاها بیش از یک هزار و ۸۱۴ خانوار از نعمت گاز برخوردار می‌شوند افزود: تلاش می‌شود تا تمامی روستاهای دارای سکنه فاقد گاز استان تا پایان سال از این نعمت برخوردار شوند.

هاشمی تصریح کرد: پوشش گازرسانی در استان در مرز ۱۰۰ درصد قرار دارد و علاوه بر گازرسانی به روستاها بر روی مقاوم سازی، تقویت شبکه‌های گازرسانی، توسعه شبکه شهرها، روستاها و پروژه‌های نهضت ملی مسکن تمرکز می‌شود.

وی گفت: هدف این شرکت از گازرسانی به روستاها علاوه بر خدمت رسانی به مردم استان، تسریع در تحقق اهداف خدمت رسانی دولت سیزدهم و ایجاد توانمندی و ظرفیت برای مهاجرت معکوس به روستاها از طریق رونق کسب و کارها در حوزه کشاورزی، گردشگری و صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نصب چهار هزار علمک جدید و اجرای بیش از ۳۵۰ کیلومتر شبکه، پتانسیل جذب ۹ هزار مشترک جدید برای سال جدید هدفگذاری شده است.

وی نقش شرکت گاز در تامین انرژی استان را بسیار پررنگ برشمرد و اظهار کرد: بخش نیروگاهی در استان با مصرف بیش از ۳۰۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی، بیشترین میزان مصرف و پس از آن پتروشیمی با مصرف بیش از ۱۳۶ میلیون مترمکعب بیشترین مصرف گاز را در سه ماه نخست سال جاری به خود اختصاص داده است که در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در قالب نام سال «مهار تورم، رشد تولید» خواهد بود.

هاشمی افزود: تمامی روستاهای دارای سکنه اعم از روستاهای با جمعیت کمتر از ۲۰ خانوار تا دهه فجر امسال از نعمت گاز برخوردار می‌شوند و در واقع هیچ روستای فاقد گاز دارای سکنه در استان باقی نخواهد ماند.

اینک تعداد شهرهای گازدار خراسان شمالی ۲۵ شهر، تعداد روستاهای گازدار ۷۷۹ روستا و تعداد واحدهای صنعتی برخوردار یکهزار و ۶۹ واحد صنعتی است و همچنین ضریب نفوذ شهری ۱۰۰ درصد و ضریب نفوذ روستایی ۹۹٫۸ درصد است.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک