چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۹۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۲۰ - ساعت ۱۹:۰
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی اعلام کرد:

بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی برای توسعه صنعت سنگ‌های قیمتی خراسان شمالی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در خراسان شمالی خبر داد.
بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی برای توسعه صنعت سنگ‌های قیمتی خراسان شمالی,خراسان شمالی+بجنورد+علی مستوفیان+میراث فرهنگی+سنگ های قیمتی

به گزارش عصراترک به نقل از ایسنا،  علی مستوفیان از نشست خود با مجری دفتر توسعه‌ای صنعت گوهرسنگ کشور خبر داد و درباره موضوعات مطرح شده، اظهار کرد: باتوجه به ظرفیت بالای خراسان شمالی در تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و وجود کارگاه‌های متعدد صنایع‌دستی در این رشته، توسعه این صنعت در سطح ملی در دستور کار قرار گرفته است.

مستوفیان ادامه داد: اکتشافات، آموزش، توسعه بازار داخلی، توسعه بازار بین‌المللی و خارجی و شرکت صنعتگران و تولیدکنندگان گوهرسنگ‌ها و زیورآلات در پاویون‌های ملی و بین‌المللی، استفاده از زیرساخت‌های صنایع استان به‌منظور ایجاد کارگاه و تشکیل شورای راهبردی گوهرسنگ در خراسان شمالی از موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

وی گفت: باتوجه‌به اینکه سند ملی توسعه صنعت گوهرسنگ در کشور تنظیم شده است، نیازمند آن هستیم که خراسان شمالی نیز از این ظرفیت‌های ملی برای توانمندسازی صنعتگران استان و توسعه کارگاه‌های صنایع‌دستی در این رشته بهره گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی اظهار کرد: در این راستا با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای خراسان شمالی نسبت به آموزش تخصصی صنعتگران در رشته سنگ‌های قیمتی و گوهرسنگ‌ها با هدف فرآوری اقدام می شود.

وی همچنین ادامه داد: مجری دفتر توسعه‌ای صنعت گوهرسنگ نیز با تأکید بر ظرفیت بالای خراسان شمالی در این رشته صنایع‌دستی، اعلام کرده است که با توجه به این ظرفیت می‌توانیم بازارهای آسیای میانه را پوشش دهیم.

وی ادامه داد: سیدمحمد هاشمی همچنین اعلام کرد که پرداخت تسهیلات خانگی از محل صندوق بیمه معادن به افراد علاقه‌مند به ایجاد کارگاه های صنایع‌دستی در این رشته به‌زودی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک