جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۹۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۱۸ - ساعت ۱۲:۵۴
رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خبرداد

ارائه ۴۲ هزار و ۷۳۳ خدمت رایگان به بیماران فشارخون و دیابتی

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اقدامات شناسایی و مراقبتی رایگان برای مبتلایان به فشارخون بالا و دیابتی از طریق مراکز، خانه‌ها و پایگاه‌های بهداشتی، گفت: طی سه ماهه نخست امسال، ۴۲ هزار و ۷۳۳ خدمت مراقبتی به این بیماران ارائه شده است.
ارائه ۴۲ هزار و ۷۳۳ خدمت رایگان به بیماران فشارخون و دیابتی,خراسان شمالی+بجنورد+روح‌الله یزدانی+دانشگاه علوم‌پزشکی+دیابت+فشار خون

به گزارش عصر اترک به نقل از فارس، روح‌الله یزدانی با بیان اینکه در ۳ ماه نخست امسال هزار و ۲۱۶ بیمار جدید مبتلا به فشارخون در جمعیت تحت پوشش دانشگاه شناسایی شده است، اظهار کرد: در این مدت ۳۳ هزار و ۶۰۷ خدمت مراقبتی به بیماران مبتلا به فشارخون ارائه شده است.

وی گفت: با توجه به بالا بودن میزان مبتلایان به فشار خون در خراسان‌شمالی و پایین بودن میزان آگاهی عمومی نسبت به این قاتل خاموش، از طریق مراکز، خانه‌ها و پایگاه‌های بهداشتی اقدامات شناسایی و مراقبتی رایگان ارائه می‌شود.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان‌شمالی با تأکید بر ضرورت کنترل و پیشگیری از بیماری دیابت، افزود: در راستای اجرای خدمات مراقبتی بهداشتی، از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه ۶۱۳ بیمار دیابتی در جمعیت تحت پوشش، شناسایی شده‌اند و در این مدت ۹ هزار و ۱۲۶ خدمت مراقبتی نیز به بیماران دیابتی ارائه شده است.

یزدانی با بیان اینکه اقدامات مراقبتی بهداشتی در راستای آموزش و درمان بیماران منجر به افزایش آگاهی و کاهش عوارض بیماری می‌شود، ادامه داد: بیماران دیابتی و فشارخونی ثبت شده در دانشگاه علوم پزشکی در ۳ ماه نخست امسال ۴۲ هزار و ۷۳۳ خدمات مراقبتی را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک