چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۶۹۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۰۷ - ساعت ۲۰:۱۷
امام‌جمعه موقت بجنورد:

چهره دوگانه کشورهای سلطه‌گر برای مردم جهان آشکار است

امام‌جمعه موقت بجنورد گفت: بعضی از کشورهای خاورمیانه که درگذشته با ایران مشکل داشتند امروز به این نتیجه رسیدند که جمهوری اسلامی مدافع واقعی حقوق بشر است و چهره دوگانه کشورهای سلطه‌گر برای مردم جهان آشکار شده است.
چهره دوگانه کشورهای سلطه‌گر برای مردم جهان آشکار است,خراسان شمالی+بجنورد+ناصر هدایتی+جهاد تبیین

حجت‌الاسلام سید مرتضی موسوی جاجرمی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک با اشاره به تاریخچه جنایات آمریکا در استفاده از سلاح‌های شیمیایی و کشتارجمعی، اظهار داشت: این کشور در ابتدا از بمب هسته‌ای در کشورهای هیروشیما و ناکازاکی ژاپن استفاده کرد و در دوران دفاع مقدس نیز صدام به‌وسیله سلاح‌های شیمیایی که از آمریکا گرفته بود شهر سردشت را بمباران کرد.
وی افزود: کشورهای مدعی حقوق بشر مانند آمریکا از سلاح‌های کشتارجمعی همواره استفاده می‌کنند.
امام‌جمعه موقت بجنورد با اشاره به اینکه سلاح‌های کشتارجمعی بمب‌های شیمیایی و اتمی را در برمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی استفاده از این سلاح‌ها را ممنوع اعلام کرد و نظر به فتوای مقام معظم رهبری حرام است.
وی با اشاره به اینکه دیکتاتورها مهره نشانده شده استکبار جهانی هستند، عنوان کرد: کشورهای غربی و آمریکا برای رسیدن به اهداف سلطه‌گرانه خود تا از دیکتاتورها، مانند صدام تا زمانی که مورداستفاده باشند بهره می‌برند.
حجت‌الاسلام موسوی گفت: قبل از انقلاب نیز رضاشاه پهلوی که دست‌نشانده کشورهای غربی بود پس از انجام خواسته‌های آنها با خفت و خاری برکنار و در همان کشورها تبعید شد.
وی در ادامه گفت: محمدرضا پهلوی پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط کشور آمریکا پذیرفته نشد و پس از سال‌ها ذلت و آوارگی از دنیا رفت.
امام‌جمعه موقت بجنورد بیان داشت: در جنگ ایران و عراق آلمان به‌عنوان حامی صدام برای او سلاح شیمیایی ارسال کرد و همچنین فرانسه یکی دیگر از تولیدکنندگان سلاح‌های کشتارجمعی در هر جا که منافع خود و هم‌پیمانانشان در خطر باشد استفاده می‌کنند.
وی تصریح کرد: کشورهای استکبار جهانی همچنین از سلاح‌های بیولوژیکی برای تسلط بر کشورهایی مانند عراق، افغانستان، ژاپن و ویتنام استفاده کردند.
حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به رفتار دوگانه کشورهای مدعی حقوق بشر در جنگ عراق، فلسطین، یمن و در مقابل اوکراین، گفت: همان‌طور که دونالد ترامپ گفت داعش توسط «اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا به وجود آمد تا به کشورهای مسلمان و مظلوم تعرض کنند.
وی افزود: تحریم دارویی کشورهای غربی بهترین مصداق از جنگ علیه کشورهای مظلوم مانند ایران، عراق، یمن و ونزوئلا و زیر پا گذاشتن مفاد حقوق بشر است.  
امام‌جمعه موقت بجنورد در پایان گفت: بعضی از کشورهای خاورمیانه که درگذشته با ایران مشکل داشتند امروز به این نتیجه رسیدند که جمهوری اسلامی مدافع واقعی حقوق بشر است و چهره دوگانه کشورهای سلطه‌گر برای مردم جهان آشکار شده است.

انتهای پیام/یزدانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک