یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۶۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۱۳ - ساعت ۱۲:۲۶
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور بجنورد:

صبر و خویشتنداری در مقابل مسائل از ویژگی های مشترک امامین انقلاب است

استاد دانشگاه پیام نور بجنورد یکی از ویژگی‌های مهم امام خمینی(ره) را صبر و خویشتن‌داری عنوان کرد و افزود: خویشتن‌داری در مقابل مسائل و انجام‌دادن واکنش‌های سنجیده جزء ویژگی‌های مشترک امامین انقلاب است.
صبر و خویشتنداری در مقابل مسائل از ویژگی های مشترک امامین انقلاب است,خراسان شمالی+بجنورد+مجتبی برزگر‌+رحلت امام+امام خمینی+امامین انقلاب

مجتبی برزگر‌دوین، استاد دانشگاه پیام نور بجنورد در گفتگو با عصراترک از پیروزی انقلاب اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین پدیده قرن بیستم یادکرد و گفت: انقلاب اسلامی نور امیدی در دل مسلمانان و مستضعفین ایجاد کرد و دستاوردهای زیادی برای کشور داشته است.

وی آزادی و قانون را یکی از دستاوردهای انقلاب دانست و افزود: قبل از انقلاب چیزی به‌عنوان آزادی و حق انتخاب برای مردم نبود و تنها قانون توسط شاه تعیین می‌شد که نظرات شخصی او به‌عنوان قانون تلقی می‌شد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه پیام‌نور بجنورد تصریح کرد:  پس از پیروزی انقلاب با اجرای عدالت، قانون در کشور مستقر شد و حق انتخاب به‌عنوان تعیین سرنوشت مردم به دست خودشان داده شد.

استاد دانشگاه پیام نور بجنورد در ادامه بیان داشت: پیش از بروز انقلاب چیزی به‌عنوان استقلال در کشور حاکم نبود و کشورهای بیگانه به منابع ما دست‌درازی می‌کردند که نتیجه آن غارتگری و فقر در جامعه بود.

برزگر ادامه داد: امام خمینی(ره) با پیاده‌سازی حکومت اسلامی، به کشور استقلال داد و دست چپاول گران را کوتاه کرد.

او یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب را مشارکت زنان در انتخاب‌های کشور دانست و عنوان کرد: امام خمینی(ره) در بسیاری از سخنرانی‌های خود از زنان به‌عنوان رهبر نهضت انقلاب اسلامی یاد می‌کرد و حق رأی برای زنان جامعه تعریف شد این در حالی است که بعضی از کشورهای همسایه همچنان این حق را برای زنان خود نمی‌دانند.

استاد دانشگاه پیام‌نور بجنورد با اشاره به وحدت به‌عنوان یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی جزء معدود کشورهایی است که بین همه‌ اقشار جامعه همگرایی ایجاد کرد تا حکومتی بر پایه‌ اسلام مستقر شود.

وی یکی دیگر از دستاوردها را بسیج ملت برای آبادانی کشور دانست و افزود: قبل از انقلاب با عنوان صنعتی‌سازی خیلی از بحث‌های کشاورزی را از بین بردند و در نتیجه کشور را از نظر امنیت غذایی وابسته به بیگانگان کردند.

برزگر افزود: امام خمینی(ره) تأکید داشت که امکانات رفاهی و زیرساختی در روستاها فراهم شود و بخش کشاورزی به سمت خودکفایی برود و با تشکیل بسیج مردمی روستاها آباد شدند و بخش کشاورزی کشور تقویت شد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه پیام‌نور بجنورد خاطرنشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جوانان نمی‌توانستند بیشتر از سطحی که در آن متولد شدند یا زندگی کردند، رشد کنند؛ اما انقلاب اسلامی با ایجاد خودباوری در جوانان این دیدگاه را تغییر داد تا هر شخصی می‌تواند به هر مرتبه‌ای از علم یا جایگاه سیاسی در کشور برسد.

استاد دانشگاه پیام‌نور بجنورد بیان داشت: سایر کشورها از انقلاب اسلامی ایران به‌عنوان یک الگوی موفق یاد می‌کنند که به‌عنوان یک دستاورد یاد می‌شود.

ایشان امنیت را جزئی از دستاوردهای انقلاب اسلامی نامید و عنوان کرد: امنیت داخلی ایران در بین کشورهای منطقه بی‌همتا است.

برزگر گفت: ایجاد نهادهای مردمی مانند کمیته امداد، بسیج و سپاه پاسداران باعث رشد و توسعه جامعه شد.

او هدف اصلی انقلاب و دیدگاه امام(ره) را ایجاد عدالت و حق انتخاب در جامعه دانست و عنوان کرد: برای رسیدن به عدالت کامل باید رعایت انصاف در جامعه حاکم شود.

استاد دانشگاه پیام‌نور بجنورد گفت: هدف اصلی جامعه اسلامی رسیدن به سه عدالت در انتخاب، توزیع ثروت و دسترسی به امکانات رفاهی و بهداشت است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه پیام‌نور بجنورد اظهار داشت: عدالت در جامعه به‌راحتی حل نمی‌شود و نیاز به زمان دارد و در حال حاضر بیشترین مشکل کشور، بحث عدالت در توزیع ثروت است که نیاز است تا مسئولین امر به آن رسیدگی جدی کنند.

وی یکی از ویژگی‌های مهم امام خمینی(ره) را صبر و خویشتن‌داری عنوان کرد و افزود: خویشتن‌داری در مقابل مسائل و انجام‌دادن واکنش‌های سنجیده جزء ویژگی‌های مشترک امامین انقلاب است.

برزگر یکی دیگر از ویژگی‌های مشترک بین امامین انقلاب را کاریزماتیک بودن آنها دانست و گفت: رهبر جامعه اسلامی متفاوت از سایر مسئولین کشور که مردم برای جایگاه به آنها احترام می‌گذارند؛ اما رهبر جامعه به‌خاطر شخصیت ایشان مورداحترام مردم  قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ یزدانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک